Viktigt och viktigt,jag håller på med ett långtgående projekt med KT77 push pull med fixed bias. Om du känner för att göra ett diagram triod så blir jag Jag har tänkt använda relä för omkoppling mellan triod och UL, Ser du något hinder för det?
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Slutrör gillar inte plötsliga smällar, omkoppling av skärm bör göras med avstängd förstärkare ( tycker jag). Ett relä möjliggör kortare ledningsdragning.
Skall kika på triodkurvor, jag håller just på att bygger min reserv uTracer, kan vara en bra test. Men det kan ta några dagar.
Triomdkurvor för KT77. Notera att anod och g2 ström inte är summerad utan mäts separat. "krullet" vid 250mA beror på att uTracer strömbegränsar. Heldragna linjen är anoden, streckade g2
Tackar! Min trafo lämnar 335v AC,då hamnar jag då kanske på B+440v(när rörena lastar ner).Kan jag då köra röret på 50mA så P blir 22w är det okej? Eller ska jag köra ännu lägre ström för längre livslängd?
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-