HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rocksan Caspian och Solid Tech
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2020/04/27 :  14:13:06  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Är ägare av en Rocksan Caspian CD-spelare och undrar nu om jag kan utvinna mer godis ur den med Solid Tech Feet of Silence? Har hört mycket gott om dessa fötter. Vad säger ni på Forumet?

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2020/04/27 :  15:23:30  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det kan göra skillnad men det är inte säkert. Testa först med något annat mjukt mellan cd o underlaget. Nästan vad som helst funkar.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2020/04/27 :  18:44:25  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
De flesta vibrationsdämpare kräver lite tyngre grejor än cd-spelare. Jag har fått bra resultat när jag kopplat spelare till en stenskiva med koner och satt vibrationsdämpare under skivan.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2020/04/27 :  22:08:08  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
För att vara just en CD-spelare är den trots allt inte helt lätt. Nettovikt 10 kilo, men den största tyngden ligger på ena sidan.
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2020/04/27 :  23:16:11  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Trafona sitter på ena sidan, det förklarar tyngden på denna sida.
Om du använder spelaren som transport så är alla "tweaks" oftast verkningslösa då det är inom den digitala domänen.
Annars prova med en "modern" DAC, det är där de största skillnaderna finns. T.ex. Gustard DAC-X26, fantastiskt prisvärd...
Vad gäller "fötter" så finns det enorma mängder "ormolja" till hutlösa priser! Prova först med tre ishockeypuckar och se om det gör skillnad.
Annars är det som Björn-Ola menar, men lägg stenplattan ovanpå spelaren istället för ökad massa.
Mina 2 cent

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2020/04/29 :  09:37:18  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Den här dacen som nämns kan säkerligen vara intressant, men frågan blir då, vilket värk bör jag införskaffa för att matcha den? Nej detta är inte en dac att matcha min CD-spelare med. prismässigt står den i en helt annan klass. Och fortfarande undrar jag om det kan finnas folk som har kännedom om Solid Tech. Händer det över huvud taget någonting då man använder dem, och i så fall vad?
Vänligen. Jerry
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000