HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Naim CD5x & Hicap problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7354 Posts

Posted - 2020/04/05 :  15:00:35  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag lägger mitt problem här då det kan vara till nytta för andra också.
Jag har sålt Hicapen och när jag kopplade ur den ifrån CD-spelaren så kom det inget ljud ur stereon längre? Kopplade in Hicapen igen och då fungerade allt som vanligt. Men nu skall ju Naim CD5x fungera utan någon Hicap, så var är problemet? Kan tänka mig att det är någon knapp på Original-Fjärrkontrollen som ska tryckas på, men jag har inte den utan använder en linn fjärris till min Naim. Någon som vet mer om detta?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2020/04/05 :  17:29:39  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Hej, kanske en korkad fråga men har du satt i "pluggen" där hicapen kopplas in? Jag har haft supernait/ hicap och minns inte att det skulle tryckas på fjärren.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7354 Posts

Posted - 2020/04/05 :  18:02:07  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jaså, det är det som är felet alltså? Någon sådan fick jag inte med när jag köpte kombin.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2020/04/05 :  18:12:14  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag misstänker att det är det. Den går väl att köpa från en naim-handlare annars. Kolla med snubben du köpte av. Den kanske ligger i en låda hos honom?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7354 Posts

Posted - 2020/04/05 :  18:34:07  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
TACK Håkan64!!!Inget stort problem, men du fick upp humöret på mig för jag började leta genom alla mina lådor med Hifi grejer och tillsammans med 4 st RCA kontakter i en liten låda så låg den och jag log stort när jag såg den. Tänk vad så lite kan göra för humöret!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2020/04/05 :  18:36:08  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Så lite så. Fint att det löst sig.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2020/04/06 :  21:02:17  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Förresten, hur låter CD-spelaren utan hicap?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7354 Posts

Posted - 2020/04/06 :  23:20:54  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag gjorde aldrig någon test och jag upplever ingen direkt skillnad när jag lyssnade igår. Har tittat i spelaren och det sitter en rejäl nätdel i den för att vara en CD-spelare så jag tror precis som köparen av hicapen att den gör mest skillnad ihop med försteg och slutsteg.Tror att köparen av den kommer få ett rejält lyft.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2020/04/07 :  11:27:02  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag har en Naim CD5xs som står hos min handlare för service och visst låter den bra. Det är något speciellt med Naim. Supernait och hicap är grymt bra ihop. Den strömdel som jag tycker funkar bäst med CD5xs är Flatcap Xs. Hicapen blir för mycket. Likadant Supernait och Supercap, mycket av spelglädjen försvinner.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000