HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ny elektronik
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2019/09/14 :  23:10:56  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Jag tröttnade på mekaniskt och elektriskt brum i mina 80-talssteg. Jag kör aktivt 3-vägs. Jag har prövat lite olika äldre förstärkare, lab-gruppen, yamaha, ab international. Senaste kombinationen var TOA P300D i basen, Amcron DC-300A Series II i mellanregistret och Labgruppen 300 till diskanten. Om det inte är elektriskt brum som irriterar så är det mekaniskt brum eller högt fläktljud.

Så jag beställde 2 st Crown XLi 800 till mellanregister (tolvtummare i stor sluten låda) och diskant (horn). XLS 2502 till basarna, 15 tum i stora MLTL. Idag har jag kopplat in dom och är helnöjd.

Basen är fastare och mellanregistret knivskarpt. Inte ett missljud från förstärkarna. Det är helt tyst utan insignal. Fläktarna hörs inte.

Det enda som jag kan klaga på är dom ilskna blå powerdioderna.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2019/09/15 :  09:23:55  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Lite tillklippt eltejp löser problemet med powerdioderna

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2019/09/15 :  13:10:50  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Båda stegen har XLR och RCA ingångar och omkompplingsbar ingångskänslighet.

XLS 2502 levererar 2x440 W i 8 ohm. 1x2,4 kW i 4 ohm.

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2019/09/15 :  15:50:44  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Ja allt var inte bättre förr... ;-)

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000