HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Audeze headband problem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2019/08/10 :  08:30:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
någon som hittat ett bra sätt att justera Audeze huvudbandet så att man inte känner stålet?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/08/11 :  18:16:47  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har ingen erfarenhet av Audeze, deras rykte som obekväma att ha på sig har hållit mig borta från dem, hur bra de än låter. Jag är väldigt känslig för tryck mot hjässan och #8221;hotspots#8221; som kan uppstå, framför allt mot fontanellen. Tunga hörlurar funkar inte för mig. Hifiman Edition X gillar jag för att de är lätta och har ett band som bättre formar sig runt hjässan.
Jag har köpt Dekoni Nuggets till mina Denon lurar som man kan experimentera med, framför allt för att få bort tryck mot fontanellen.
https://dekoniaudio.com/product/dekoni-audio-nuggets-headphone-headband-pressure-relief-pads-4-pack/

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000