HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ambient ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/07/10 :  11:54:06  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
Hej
Jag skulle vilja ha litet tips på bra Ambient plattor. Främst söker jag ljudlandskap utan rytmisk bas eller trummor, inget club, eller dance electronica. Har för tillfället Brian Eno Ambient 4 som jag gillar skarpt. Sedan har jag lyssnat på J-M Jarre och Mike Oldfield men detta är inte vad jag söker just nu.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2019/07/10 :  13:00:17  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Själv behöver jag inte köpa ambientskivor eftersom jag har öronsus och det låter ungefär likadant.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2019/07/10 :  14:12:58  Show Profile Send MartinN a Private Message  Reply
He He,
jo men jag vet att det finns bra ambient verk, och skillnaderna mot riktigt modern minimalistisk klassisk musik är främst att det är olika instrument i bådadera.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/07/10 :  16:07:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Tänker lite på Roger Eno och vad heter den dubbelplattan jag har hemma ... The Hope Blister!!!

Jon Hassell, Harold Budd och michael Brook ska definitivt kollas upp!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000