HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Förförstärkare PAS3X - OTILLGÄNGLIG!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/25 :  16:31:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag skulle för länge sedan skruvat ihop min PAS3, men trodde mig inse att det är ett projekt som låg för långt in i framtiden för att jag ska fixa det och tänkte sälja maskineriet enligt bilder och beskrivning nedan, MEN ...

Jag plockade fram allt jag hade och började plocka och inser att det är en baggis att få ihop förstärkaren. Jag gräver fram de komponenter som fattas, beställer de som saknas och bygger ihop förstärkaren. SEN kanske jag säljer färdigbyggd.


Komplett chassi med potar, omkopplare, kontakter och rattar. Några bitmärken på fronten dock. Alla skruvar i gott förvar.

Två färdigmonterade förstärkarkort helt enligt original, ett rör 6X4 (likrikare) och kan gräva fram en näve 12AX7/ECC83 (bättre begagnade). Trafon är ELFAs "originaltrafo" till PAS3. Två elektrolyter passande till likriktare/filter/spänningsdubblare för glödspänningarna.

Finns inte:
Alla de komponenter som rimligtvis ska sitta runt potar och omkopplare på panelen och de som ska tillhöra filterdelen.

Tänkt pris för färdig maskin: MASSOR:-.
Hämtas i Vänersborg eller skickas mot frakt (Schenker).

PM:a eller mejla tubespastisch.se









Edited by - soundbrigade on 2019/02/10 11:08:13

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2019/01/25 :  17:42:55  Show Profile Send peterh a Private Message
Är det en PAS3 eller PAS3X ? ( tonkontrollpotarna skiljer)

Och det är 12X4(inte 6X4) i original och borde vara här också ...

Edited by - peterh on 2019/01/25 17:54:34
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/26 :  00:19:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Röret har jag #8221;petat dit#8221;.
Jag har utgått från PAS3. Eftersom jag inte gjort mer än att montera isär och sorgfälligt tvättat delarna och beställt de två färdigmonterade korten har jag aldrig funderat om det en är PAS3 eller PAS3X.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/01/26 :  15:32:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det står faktiskt PAS3 och inget annat på bakplåten, så vi få#168;r väl utgå från att det är en PAS3.
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2019/02/10 :  11:18:05  Show Profile Send peterh a Private Message
Korten är identiska PAS och PASX. Det enda som skiljer är
tonkontroll potarna och 2 ellyter mellan kortet och bas-pot-arna.
( 1uF 35V har jag för mig)
PAS3X potarna har 2 "indents" på baksidan. Lägg ut en
bild på baksidan så vet vi!

Edited by - peterh on 2019/02/10 12:51:14
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2019/02/10 :  12:54:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Den finns här och på bakplåten står det PAS3 inget X.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=80989

Nus pelar det ingen roll för jag har efter andra lönlösa försöket att sälja "byggsatsen" återställa den själv och jag har precis beställt vad som fattas och det gäller de flesta komponenter som inte sitter på korten men några få undantag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000