HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 SÅLD: Vacuum State RTP3C prototyp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

perW
Starting Member

39 Posts

Posted - 2018/11/29 :  09:26:18  Show Profile Send perW a Private Message
Som elektronikkomponenter (fullt fungerande om nätsladd ansluts) säljer jag Allen Wrights "no compromise" RIAA + förförstärkare, se "http://www.vacuumstate.com/".

Uppbyggd med 12 rör (denna prototyp har 13 rör eftersom jag kompletterat med separat ingång för MONOpickup).

Fem ingångar (STEREOpickup, CD, AUX1, AUX2, MONOpickup) med 10 lägen på omkopplaren: För varje ingång kan man välja polaritet ( + eller #8211; ), dvs ska högtalaren röra sig utåt eller inåt? Ibland kallas detta oriktigt för "fas".



Glödtrådarna i alla rör (ECC88 eller PCC88 eller 6922) matas från strömkällor på sidoväggarna med kylflänsar.
Högspänningen regleras med Allen Wrights SuperREG spänningsstabilisatorer (röda lysdioderna mitt i bilden). Jag köpte ett ex och kopierade.



Nätaggregatet i separat låda startas med en fyrlägesomkopplare:
Vänstra gröna lampan: Spänning på nätsladden
Röda lampan: spänning på glödtrådarna
Gul lampa: Högspänningen går till (inbyggd fördröjning någon dryg minut)
Högra gröna lampan: När den lyser öppnas reläkontakterna över förförstärkarens audioutgångar (fördröjd några sekunder), för att undvika "knäppar" i högtalarna under uppstarten.
Hela uppstartsekvensen går helt automatiskt. Vrid omkopplaren från vänster ändläge till höger ändläge så sköter fördröjningarna en helt knäppfri uppstart.
På samma sätt när man stänger av. Det sker helt knäppfritt.



Vid ingångsrören högst upp (vänster/höger) finns omkopplare för MC/MM-ingång.





Pris: 2000 SEK
Finns i Stockholm, men jag kan leverera inom rimligt avstånd.




Edited by - perW on 2018/11/29 10:32:35
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000