HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny MiniDSP streamer/DiracLive/X-Over
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/08/30 :  16:40:42  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Den här ser ut att kunna göra nytta i många system:

https://www.minidsp.com/products/streaming-hd-series/shd

Hyffsat rätt i pris också.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2018/08/30 :  16:58:24  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
En sån skulle jag vilja ha, verkar vara bättre da än i tidigare modeller dessutom.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2018/08/30 :  19:34:37  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ja den såg trevlig ut!
Hade den haft 2 x 3 xlr ut så hade den varit en kandidat :)

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2018/08/30 :  22:12:07  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Double A: Den finns som studiovariant:

https://www.minidsp.com/images/documents/Product%20Brief-SHD%20Studio.pdf

som kör med dubbla AES/EBU ut. Bara att haka på valfritt antal aktiva delningsfilter och linjera upp fas och frekvensgång i Dirac. Bör bli bra. Men jag håller med, 3- eller 4-vägs ut analogt XLR med god kvalitet hade underlättat livet avsevärt.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2018/08/31 :  20:05:12  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Jo de klart, men då missar jag analog in...
Inte lätt att få allt och lite till, och helst för bär-plockar-pengar :)

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2018/09/01 :  00:05:43  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Klart en mycket intressant och mycket användbar produkt!!!

Instämmer dock i behovet av trevägs, och gärna XLR.

Mvh Johannes
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2018/09/01 :  09:10:51  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Funderade vidare, man skulle ju kunna köra med SHDn, den har ju också digitalt ut och så vidare till tex ett par miniSHARC kort med lämpliga dacar.
Då delar jag upp rumkorr /försteg i en burk och delning i en eller två burkar :)

Jag väntar nog in Hypex kommande nya Dsp plattform så får vi se vad den kommer att erbjuda.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2018/09/19 :  22:35:05  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jag håller med jag med. Många som håller på med sånt här kör ju aktivt delat, kanske tre eller fyrvägs. Eller trevägs med fyra subbar. Varför släppa en produkt som inte är komplett?
Annars är den perfekt!

Jag får väl lära mig att göra bra passiva filter till topparna ;)

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2018/09/21 :  15:18:30  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Får köra flera parallellt med samma spdif-signal?
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2018/09/21 :  21:24:29  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Jag har hittat lösningen på våra problem!
https://www.trinnov.com/altitude_32/
Egentligen en surround processor/försteg men funkar säkert till stereo också. Den minsta modellen klarar två st 4-vägs kanaler ut. Räcker inte det så kan man ju välja deras största som fixar 8st 4-vägs kanaler eller 10st 3-vägs :)

Gruppköp? ;)

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2018/09/27 :  14:57:55  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Ja den borde absolut klara av stereo. Den har ju redan inbyggt stöd för att bygga delningsfilter
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2019/02/10 :  14:29:03  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Jag är i kontakt med Dirac och samlar argument för att motivera miniDSP att ta fram en SHD med fler kanaler.
Åtminstonde 3 per kanal men gärna fyra. Det får ju då bli en större låda, eventuellt skulle man kunna göra den med moduler för var par kanaler för utbyggnad.

Hjälp mig att spåna och samla bra argument!

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2019/02/10 :  17:21:10  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
En kostnadseffektiv lösning kunde vara att ta fram en med enbart digitala utgångar för anslutning av externa dac'ar. Då gärna med tot 8 kanaler ut och Dirac. Motsvarande produkt finns nog inte på marknaden än och borde ligga nära utvecklingsmässigt då man redan har SHD Studio. Delningsfilter med FIR. Det skulle vara intressant för egen del.

Kom på en sak. Ett alternativ kan vara att utöka nuvarande model med en loop eller through så man kan stacka godtyckligt antal 2-kanalsmoduler samt lägga till en "sync-kabel" mellan enheterna för att få deterministisk timing och volymhantering mellan enheterna. Då kan alla bygga vad dom vill!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman

Edited by - HerrD on 2019/02/10 17:24:51
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2019/03/01 :  17:13:17  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Hallå på er!
Har ni hört något mer om någon tänkt framtida utvecklad produkt :)

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000