HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Centerkanal DIY. Av Carlssonelement
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2018/07/09 :  12:56:11  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Bytes
Finns det några Carlsson-fantaster här?
Jag hållet på att flytta (för att kunna bygga fler biorum) :-) o inser att denna center som jag byggde -97 (17år)när jag praktiserade hos John Larsen i Skillingaryd (på den tiden byggdes oa50.2 och oa 52.2). Vi letade runt bland lite element och sedan kunde jag hemma bygga en sluten låda för att försöka få till ett liknande sound. Det sitter även metallkåpor i den (tjock tv på den tiden) för att begränsa magnetismen.
Det hade varit kul om någon med carlsson lådor ville bygga vidare på denna center och förhoppningsvis få det att smälta ihop.
Finns i Karlskoga.

62cm bred 19cm hög och 26cm djup. Sluten låda.
Filtret kan man jobba vidare med, tyckte nog att den kanske var lite vasst så ett par ohm i swrie med diskanten vore nog lämpligt. Men man behöver andra carlssonlådor för att matcha ihop det.










Edited by - Stormen on 2018/07/09 13:00:30
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000