HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vintage HiFi
 zachry em 12
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/29 :  10:03:49  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Fick dessa av en polare och var tänkt sälja dom vidare efter viss renovering. Men det visade sig att dom lät för bra för att avyttras. Finns inte så mycket att läsa om dom på nätet så jag undrar om det finns någon här på forumet som vet mer om dessa?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/29 :  10:14:16  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det ser ut som Coral-element i dessa? Jag trodde, baserat på rubriken, att det skulle vara en variant på de gamla kvartsvågshorn med Coral Flat-8 som satt mina gamla EM-8

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/29 :  16:32:18  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Jo det är samma diskanter som sitter i om-8. Vad jag vet så tillverkades dessa högtalare mellan 1978 och 1980. Dom första (som jag har) satt det horn i, sedan övergick dom till dome. Coral är det som du säger.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000