HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 RIP Tim Bergling, Avicii
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/20 :  21:48:38  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Artisten Tim Bergling, mer känd under artistnamnet Avicii är död, vid 28 års ålder.
Tragiskt, och kanske en signal om att pressen kan bli för mycket även för den man inte anar...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2018/04/20 21:49:00

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2018/04/20 :  22:08:20  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Inte nog med att jag var med och avlivade mors sjuka katt idag och så detta

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/04/20 :  23:04:19  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

R.I.P

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2018/04/21 :  01:54:55  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
Jag har hört att killen hade en del medfödda psykiska problem och det är ju så tragiskt att det skulle sluta på det här viset.
I artistvärlden håller man varandra om ryggen och bedömer artistkollegor genom deras sätt att möta en publik, hur bra dom är att ha med sig på turne och sånna saker. Inte vilken sorts musik dom ägnar sig åt.
Därför tycker jag det är osmakligt att se något som helst samband mellan denna tragedi och en avlivning av ett nog så älskat husdjur.

Jak kan dessutom inte avstå från att konstatera vissas tendens till opportunism när det gäller att breda ut sig på olika forum. På vissa ställen styr och ställer man som värsta chefen och på andra känner man in läget, är försiktig med med absoluta påståenden och går allmänt runt med svansen mellan benen för att man saknar kunskap.
Märkligt.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/04/21 :  09:05:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Trist när unga människor dör så unga (och så djävligt rika). Jag kände inte Tim och hade ingen realtion till honom så jag kan inte säga att jag sörjer eller känner mig berörd.
Jag såg honom aldrig som musiker utan satte på mig hörselkåpor på jobbet när reklamradiokanalerna börja spela hans loopar.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2018/04/21 :  11:13:11  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Du får tycka hur mycket som helst att mitt inlägg var osmakligt, (för det var det inte) men hos min familj så är husdjuren familjemedlemmar. Och jag tar ett djurs död lika hårt som en människa och så är jag funtad och det får du tycka vad som helst om då jag är den jag är. Alla är inte skapta på samma sätt utan vi är olika och känner olika, försök åtminstone ha lite insikt om det.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

adhoc
Member

362 Posts

Posted - 2018/04/22 :  08:09:29  Show Profile Send adhoc a Private Message  Reply
Du AndersP, jag tror nog FBKs inlägg borde förstås som att han var ledsen i.o.m. kattens avlivning och fick en själslig smäll ytterligare samma dag när han läste om artistens bortgång. Inget osmakligt i det inlägget eller den reaktionen tycker jag.
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2018/04/22 :  18:18:25  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
R.I.P Tim! :-(

Soundbrigade, vad har rikedom i pengar att göra med hur trist en bortgång kan vara?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2018/04/23 :  09:28:28  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ja det undrade jag också.

Tittade på dokumentären på SVT för jag hade inte koll på Avicii. Det verkar vara ett klassiskt fall av överutnyttjande av en strålande talang.
Killen jobbade ju alldeles otroligt hårt, sen börjar medicinering och droger för att orka med.

Trist att det slutade så här.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2018/04/23 :  11:29:04  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Ja, sæga vad man vill om hans musik men det går inte att neka att han var en stor framgång inom sitt område.
Och att den målgruppen han riktade sig till sen ær många gånger større æn den målgrupp jag tillhør gør nog Tim Bergling till ænnu mer av en succè.

Och det ær førbannat tragiskt att han inte blev ældre æn 28 bast

Så Frid Øver hans Minne

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2018/04/24 :  08:23:36  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
R.I.P.
Det är alltid tråkigt när en ung människa dör, oavsett om denne är framgångsrik och känd, eller en vanlig Svensson. Diskussionen om vad man ansåg om Tims musik kanske vi kan lämna därhän ett tag.
Hade ingen kolla på Avicci, men efter att ha sett dokumentären känns det som att han skulle varit i livet idag, om det inte varit för sina "goda" vänner, som försökte krama ur så mycket som möjligt av Tim's framgångar för egen vinning.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Edited by - miaber on 2018/04/24 08:28:47
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/04/24 :  17:17:51  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Soundbrigade, vad har rikedom i pengar att göra med hur trist en bortgång kan vara?


Han kunde ju köpt sig förbi vilken sjukhuskö i världen. Enligt nyheterna led han av sviter av sjukdom eller skada och medicinerade sig kraftigt.
Go to Top of Page

DavidS
Member

389 Posts

Posted - 2018/04/24 :  20:06:13  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Okej, jag hade helt missat att han inte försökt tagit tag i sin symptom och försökt fått den åtgärdad.
Go to Top of Page

Jojje66
100.000-klubben

381 Posts

Posted - 2018/04/24 :  20:36:03  Show Profile Send Jojje66 a Private Message  Reply
Riktigt trist. En svensk artist vi har kunnat känna oss riktigt stolta över oavsett vilken musiksmak man har. En ung man som drevs av sån pasion och var så betydligt mycket större utanför landets gränser. Vet ej om han led av annat än psykiska sviter efter utbrändhet och överutnyttjande gamar runt om sig. Någon form av vårdinrättning hoppas jag dock att han utnyttjat då ett tjugotal mediciner påträffades i hans blod vid obduktionen.
28 år. Alldeles för tragiskt ung.

R.I.P Tim

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000