HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hej! Nu har jag hittat tillbaka till hifi:n
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/14 :  16:08:12  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Vet inte om detta ligger rätt, men det handlar ju om upplevelser, och det har jag verkligen fått.

Hej (som sagt) alla mina hifivänner här på forumet. Jag har dykt upp som gubben i lådan här ett par gånger för att försöka finna tillbaka till hifin och musiken. Men har dock aldrig lyckats. Har varit många slitsamma år med bl,a sjukdom osv, men jag tror nu att jag är tillbaka på riktigt.
Detta med något så simpelt som en gammal alltiett spelare.
Men strunta i den för ett tag. Fick ett par gamla högtalare av en polare, och det var dom som fick mig att vakna opp igen.
Trasiga tingestar som jag renoverade. zachry om 12. Dom är byggda första året dom kom (1978) så diskanten är horn.
Insåg detta när jag satt å lyssnade för endast ett par timmar sedan ( gumman å hunden har åkt till svärmor)på moderat volym. DÅ! visste jag att jag hittat tillbaka till musiken. Love you all!!! Tack för att ni finns kvar här. (vad har hänt med faktiskt? )

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2018/04/14 19:11:01

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/04/14 :  16:18:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag var också ute på villovägar en gång men hittade tillbaka. Och Faktiskt har adressen Faktiskt.iö numera https://www.faktiskt.io/phpBB3/index.php

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/14 :  17:38:36  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Det såg rätt tråkigt ut! Tur att hififorum lever kvar i sin gamla anda.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/04/14 :  18:45:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Mycket har att göra med vad som är på G. Många aktiva trådar (DIY) gör vilket forum som helst roligt.
Det var länge sedan jag var inne på F, faktiskt men hänger en hel del på EF.

HEJ, var en annars beskrivande trådtitel....
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/14 :  19:13:03  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Du har så klart rätt SB, ändra topic och hoppas det blev till det bättre? Satt faktisk med tårar i ögonen tidigare idag när jag insåg att jag hittat tillbaka. Kändes helt enormt gott.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2018/04/14 19:14:11
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2018/04/14 :  19:18:33  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Ett Välkommen tillbaka! är väl på sin plats! Hoppas du kommer trivas och delge din resa!
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2018/04/14 :  19:28:38  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Tack! ja jag ska ägna mig mer åt musiken nu, som jag gjorde förr. Det var en uppenbarelse tidigare idag.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2018/04/14 :  21:03:07  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply

Lusten är inget man kan ta för givet! Kul att du hittat tillbaka

Delar din glädje ha det bäst love you to

Music Isn`t my hobby It`s my passion

Professionell Musiklyssnare Musik-Tantriker
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/04/15 :  09:45:22  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Och tanken var att min topickommentar skulle vara skämtsam. Här passade HEJ verkligen som en bra rubrik.



(I ett korsettsömnadsforum blir jag helknasig när folk skriver Hjälp, Hur gör man eller Korsettproblem som rubrik. Ska jag öppna varje tråd för att få reda på vad somär på G??).


Vi är nog förhoppningsvis flera som vill göra något mer substantiellt och HighFive och jag själv (bland annat?!) letar lokaler för en HiFi-träff (troigtvis i höst).
Go to Top of Page

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2018/04/15 :  16:36:11  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message  Reply
quote:
letar lokaler för en HiFi-träff (troigtvis i höst)


Trevligt!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2018/04/15 :  17:19:21  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Väl återgiven musik är en sann lisa för själen!

Välkommen tillbaka!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000