HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Defekta rör-förförstärkare köpes!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2018/03/19 :  20:01:52  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Defekta rör-förförstärkare köpes: Rätt pris = affär!
PM:a vad du har, skick och önskat pris.

Även "hopplösa objekt" är intressanta, så länge det finns ett hyfsat snyggt chassi, med rattar och knappar intakta.

Intressanta märken:
Luxman
Quad 22 är extra intressant!
Radford
Michelson & Austin
Leak
Edison
Marantz
Audio Research

Med vänlig hälsning, higfive

Edited by - highfive on 2018/04/01 17:55:36

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2018/03/20 :  19:28:53  Show Profile Send peterh a Private Message  Reply
Det finns ett par quad-II på tradera, en med udda utgångstrafo (som
nog går att hitta en ny)

Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2018/03/20 :  19:47:12  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
Tack för tipset!
Det är framförallt förförstärkare jag är på jakt efter!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/21 :  09:27:02  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag kunde erbjudit dig min PAS3 som byggsats, men nu har jag blivit sugen på att plocka ihop den själv. (Det var väl den du var sugen på, kan jag tänka.=
Go to Top of Page

highfive
Member

656 Posts

Posted - 2018/03/23 :  18:10:05  Show Profile Send highfive a Private Message  Reply
quote:
Jag kunde erbjudit dig min PAS3 som byggsats, men nu har jag blivit sugen på att plocka ihop den själv. (Det var väl den du var sugen på, kan jag tänka.=


Hej Magnus

Jag har haft Dynaco PAS 3 tidigare, en renoverad i originalskick, den andra moddade jag till "The last PAS" med reglerad högspänning, noggrannare RIAA-korrektion, genomgående bättre komponenter nya Phonokontakter, svartmålad front med text i guld. (fronten hade någon tidigare ägare gått på med smärgelduk

Så jag kan Dyanaco PAS 3. Behåll din, det är ett härligt försteg!

Jag vill pröva nytt!

Med vänlig hälsning, Björn / highfive
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2018/03/23 :  19:50:33  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Du hade ändå inte fått köpa den. Jag måste ha något att fiddla med i höst.

En kompis (i Sollentuna)har fått ärva ett par Quad II, hade han bott närmare kunde du tittat på dem åt honom.

Edited by - soundbrigade on 2018/03/23 19:52:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000