Author |
Topic |
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2018/03/12 : 14:22:23
|
Undrar om någon är en fena på Apple Watch?
Min app Aktivetet på min Iphone registrerar inte längre någon aktivitet, däremot funkar det i klockan, vad tusan kan vara galet?
Med vänlig hälsning Lars |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2018/03/19 : 18:46:21
|
https://discussions.apple.com/message/33055033?ac_cid=tw123456#33055033
Kan du nå Apples diskussionsforum via denna länk. Frågans rubrik är annars: "Apple Watch lost connection to iPhone after iOS 11.2.5 update"..... Man kan se om klockan har full kontakt med iPhone genom att köra ett "ping" som finns på klockan på kontrollmenyn (bredvid ficklampan).... Både jag och min fru fick paira om våra klockor och telefoner enligt de anvisningar som finns i länken. Då man pairar och läser in klockan igen väljer man att data hämtas tillbaka från backup.
Skitdåligt av Apple att deras uppdateringar förstör kommunikationen mellan klocka och mobil! Min blev förstörd i uppdatering till 11.2.5 och min frus i uppdatering till 11.2.6....
/ Ulf
|
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2018/03/22 : 09:54:02
|
Har testat att pinga, starta om men verkar som man måste para om klockan, rätt kasst att en uppdatering ska sabba inställningarna.
Tack för infon ulfsan |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2018/03/22 : 14:45:23
|
Varsågod Lars !
Ett annat bra tips jag ramlade över när jag felsökte på nätet var att Apple under år 2018 erbjuder nedsatt pris på batteribyte i iPhone 6 och framåt. Kostar bara 295:- beroende på att Apple tycker de gjort bort sig i batterifrågan och ber om ursäkt enligt denna länk: https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/?at=1l3vamU&ct=0800fk5d2pia .
Normalt ska ett iPhonebatteri har kvar 80% av sin förmåga efter 500 (fullständiga) laddningscykler. I nästa uppdatering (till IOS 11.3) ska tydligen det framgå i Inställningar/Batteri vilket skick batteriet är. Annars finns ett gratisprogram som heter coconutBattery, som redan nu kan läsa av detta. Min iPhone t ex har 83% av sin förmåga efter 410 cykler enligt coconutBattery, så jag kommer att passa på att byta batteri snart (i höst) ...
/ Ulf |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2018/03/22 : 18:58:07
|
Och jag som precis bytt ut min iPhone pga just detta med värdelös batteritid och hackande användarupplevelse... Å andra sidan hade det väl inte blivit av med byte till Android annars, nöjd än så länge! |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Larsho
Member
5340 Posts |
Posted - 2018/03/30 : 21:08:46
|
Detta måste jag kolla upp, har just en IPhone 6 #128512; |
|
|