HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppsala klubbstuga stendöd???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2018/03/09 :  22:08:49  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Jag har vid flera tillfällen sökt herrarna som står som ansvariga för nämnda klubbstuga men får aldrig något svar, då börjar man ju undra.

J. Ullberg

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/09 :  22:29:09  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jag var det sista som skrev inlägg om juste detta, det är tvärdött i både klubbstugorna som jag är med i. Folk är inte intresserade längre av att ha träffar osv utan det är annat som är viktigare nuförtiden då det växt fram nya sociala former, ofta där man mest umgås över nätetMan får inte säga det högt för då kan folk ta illa vid sig. Numera kallar man sin kontakter som man aldrig träffat IRL men via sociala medier för vänner, urkonstigt i min värld men jag är ju inte med i den digita världen utan håller mig på stenåldern med mobil utan internet och spelar vanliga CD-plattor.
Tänkte häromdagen på den där hörlurs träffen som jag höll på att dra igång för några år sedan, men själva tanken blev att jag orkar ens försöka för det lär vara iskallt intresse. Folk har fullt upp med att glo ner i sina mobiler nuförtiden...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1795 Posts

Posted - 2018/03/09 :  22:40:16  Show Profile Send Goldfinger a Private Message  Reply
Ordernsällskapen har väl mer eller mindre spelat ut sin roll per idag?

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/09 :  23:04:00  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Varför blanda in Ordernsällskapen så fort folk umgås kring en hobby? Uppenbarligen inte Ordernsällskap. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=95514

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2018/03/10 15:12:52
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2018/03/10 :  15:07:06  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Klubbstugorna är inte Ordernsällskap. Man måste inte rekommenderas in, det vill säga att någon form av godkännande krävs för antagning av medlemmarna. Här är ett annat exempel där det liknar mer det du pratar om, men ett sätt där folk umgås runt hobbyn. https://vimeo.com/115987582

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2018/03/13 :  08:38:01  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Folk är inte intresserade längre av att ha träffar osv utan det är annat som är viktigare nuförtiden då det växt fram nya sociala former, ofta där man mest umgås över nätetMan får inte säga det högt för då kan folk ta illa vid sig. Numera kallar man sin kontakter som man aldrig träffat IRL men via sociala medier för vänner, urkonstigt i min värld men jag är ju inte med i den digita världen utan håller mig på stenåldern med mobil utan internet och spelar vanliga CD-plattor.


Jag är ännu konstigare jag använder de stora svarta nylonskivorna , jag kan bara hålla med att användandet av mobiltelefonen i tid och otid har urartat, jag tycker mig märka att man blir mycket mer irriterad och ego mot andra människor. Nåja det kan säkert avhandlas i oändlighet så jag stoppar där.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000