HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Denna tråd innehåller höga halter kräkreflex
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/06/21 :  11:07:39  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Varning! Jag vill varna känsliga audiofiler. Denna tråd kan komma att innehålla audiofilt kränkande bruk av helmholtz-resonans.


Grabbarna ville hämnas för allt bus jag har hittat på genom tiderna.





De känner till min djupa och svåra antipati för kräkreflex, höga Q-värden och Cerwin Vega, så vad kan bli bättre än ett billigt skitelement med ett Qts på 1,6!!!!! i en glädjeavstämd kräkreflex. Lite röd bromsoksfärg på upphängningarna ger en Cerwinvegisk "soul-shaking bass" (svår portkompression och flås på ren svenska).

Ett äkta CV-märke på lådan ger det hela en skön känsla av legitimitet.

Tom Danley skulle bli grön av avund (spykänsla) om han fick den stora äran att höra detta bygge!


Edited by - Circlomanen on 2017/06/21 12:51:56

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/06/21 :  11:08:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
https://youtu.be/nSyEpMZYGCE

Soulshaking kräkreflex!!!!

(det är lätt att tro att det skorrande ljudet beror på att micken klipper som den vanligtvis gör med mina byggen. Så är inte fallet här och nu. Det är portflås som man hör).

Edited by - Circlomanen on 2017/06/21 11:38:22
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7507 Posts

Posted - 2017/06/21 :  11:57:42  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Återinför barnaga.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2017/06/21 :  11:59:07  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


LOL!!!!

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2017/06/21 :  12:09:36  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2017/06/21 :  14:06:48  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
Jag
!

Bra jobbat, grabbar! Visa farsan var skåpet ska så!

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Schack
Member

269 Posts

Posted - 2017/06/21 :  14:08:35  Show Profile Send Schack a Private Message  Reply
Vilka härliga ungar
Per

Varför köpa något.när man kan bygga det själv.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2017/06/21 :  19:39:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
+1

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2017/06/22 :  06:52:40  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Affärside - Sälj bilden eller högtalaren till CV's marknadsavdelning, de kan använda dem med taglinen "whatch out for cheap copy's" eller "stop dreaming about it" alternativt kanske de vill köpa högtalaren av dig i forsknings och utvecklingssyfte alternativt för de strålande estetiska egenskaperna :)

Ännu bättre, lägg upp en "seriös" säljes annons på blocket eller faktiskt :)


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000