HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ny låt med Rainbow
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/05/22 :  23:21:03  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply

Släpps på iTunes.
Det kommer troligtvis aldrig att bli en ny platta med Rainbow men Blackmore har alltså skrivit och spelat in en ny låt med det band han har för de sporadiska konserter med Deep Purple och Rainbow-låtar han ger nu för tiden.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/05/28 :  13:38:10  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
En flopp.
Det visade sig vara någonting som förmodligen var gjort för Blackmore's Night. En instrumental låt baserad på Elgars patriotiska sång. Den andra låten är en onödig nyinspelning av "I surrender". Jag blev lite upphetsad då jag trodde att det skulle vara det första riktiga Rainbow materialet på tjugo år. Tji fick jag. Låt denna tråd sjunka ned i glömskan.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2017/06/01 :  00:31:23  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Från att ha varit min husgud har jag börjat anse honom vara en fortfarande briljant gitarrist men helt i onödan då vi kan konstatera att han inte gjort nå't intressant efter "Bent out of shape" om man skall vara snäll och "Down to earth" om man skall vara halvkritisk. Men all hans ära som gitarrist och musiker grundar ju sig på plattorna med Dio. Och Dio är död så vi kan lika bra låta bli att hoppas på att världens mest egotrippade musiker kommer att släppa nå't att bry sig om. Tyvärr.

Den som ännu inte har hört Dio sjunga med Kerry Livgreen kan trösta sig med de två fenomenala låtarna de spelade in tillsammans.


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.

Edited by - Mathias på Öckerö on 2017/06/01 00:32:11
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2017/06/01 :  21:42:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Nja, jag tycker att de första fyra Blackmore's Night plattorna är riktigt bra. Man måste hedra honom för att han går helt sin egen väg. Efter att ha startat två legendariska band, så vänder han ryggen åt det helt och hållet och gör något som skiljer sig radikalt från det han gjorde tidigare.

Rainbow-plattorna, även de med Dio, är ojämna. Lysande låtar blandat med skräp. Samma sak med Deep Purple efter återföreningen.
Down to earth tycker jag är underskattad, deras jämnaste och kanske därför deras bästa.
Stranger in us all är faktiskt inte så dum den heller. Där hittar man heller inget som direkt faller igenom, tycker jag.

Däremot gillar jag allt Deep Purple gjorde på 60- och 70-talet, bortsett från de sista plattorna där gruppen havererade efter olyckliga medlemsbyten.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2018/03/15 :  21:29:06  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Nu har de faktiskt släppt en ny riktig Rainbow låt.
Bra? Tja....
https://www.youtube.com/watch?v=5rtwJyurJDw

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000