HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Meridian
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2017/04/23 :  17:23:02  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
HeJ! Jag har ett meridian 101 försteg som jag kopplat upp till ett Vincent slutsteg och nu har jag provat att köra min cd spelare och det låter bra men när jag pausar,mutar eller stoppar cd spelaren när volymen är uppe så slår Vincent slutstegets reläer av men sätter på igen. Detta sker inte om jag har skruvat ner volymen till noll. Detta händer inte när jag kopplar in min cd direkt i slutsteget då är allt ok. Har också provat med ett annat försteg och då är allt som det ska!
Någon som har varit med om något liknande eller har en tanke på vad det kan vara?

Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning,
Benni

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2017/04/24 :  09:52:07  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Du postar i lite fel forum men det gör inget. Troligtvis blir det en liten kort spänningsspik när du mutar som slutsteget tror är farlig och slår ned. Är de jordade i nätet ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2017/04/24 :  12:40:44  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Hej och tack för svaret! Jag har kopplat försteget i ojordat uttag, tror du att det är orsaken? Allt annat är jordat!
Med vänlig hälsning,
Benni

Edited by - bula44 on 2017/04/24 12:42:08
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2017/04/26 :  14:40:41  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Kanske testa och koppla en liten jordkabel mellan för- och slutstegens, och även CD-spelarens, chassin så att de garanterat är på samma potential?

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2017/04/26 :  19:00:28  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Tack UBT466! Ska prova det i helgen!
Med vänlig hälsning,
Benni
Go to Top of Page

bula44
Member

74 Posts

Posted - 2017/04/29 :  07:16:20  Show Profile Send bula44 a Private Message  Reply
Inget har hjälpt! Jag får se om jag löser det så småningom.
Tack för alla svar!
/Benni
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000