HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med Audiophonics Raspberry PI3 + DAC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2016/10/22 :  12:04:33  Show Profile Send Totem a Private Message  Reply
Skriver detta i nästan desperation.

Har köpt en Raspberry pi3 i paket med DAC från Franska Audiophonics.

Tanken är att koppla in det hela till min existerande anläggning; för att kunna Streama från TIDAL och spotify, samt att koppla till extern hårddisk med FLAC-filer

Detta paket har jag köpt:
http://www.audiophonics.fr/en/hifi-devices/audiophonics-raspdac-he-network-player-raspberry-pi-20-dac-sabre-v3-p-10886.html

Jag har lyckats koppla upp mig remote via IPSCAN och Putty och manuell installerat moode audio player som operativsystem.
Kan dock inte accessa ett grafiskt gränssnitt och har nu också problem att över huvud taget få igång det hela. Just nu är jag bara trött på det hela, och håller på att ge upp, men vill göra ett sista försök.

Bor i Strängnäs kommun, men tar gärna bilen några mil. Finns här någon vänlig skäl som kan hjälpa till?

Betalar gärna en slant i form av ett trevligt vin eller några bra hantverksöl!

Tipps via PM tas förstås emot med stor tacksamhet!

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507

Edited by - Totem on 2016/10/22 12:28:16

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/10/22 :  14:07:54  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Oj, du kör "the hard way"!
Nä, jag skulle ta hem en färdig image från t.ex. Audiophonics själva, där all nödvändig programvara ingår. De är inte lätta att hitta, "jäkla fransoser", men images för deras kit brukar gå att hitta på forumen.
Jag ska ta en titt och se vad jag ev. kan bidra med. Jojje66 har varit inne på den här Audiophonics-resan och kommit undadn med blotta förskräckelsen!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/10/22 :  14:19:50  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Känner inte till något vettigt sätt att få in Tidal/Spotify i samma burk som moode/rune etc...
Tror att det finns begränsat stöd för Spotify i Rune som det finns images för på Audiophonics sida

Image för Rune Audio utan OLED display, hoppas jag:
https://mega.nz/#!8dplBCxD!2xdMBRvzqzj_hWMKEMPzh8ZUJsbtZT73EdXeDdFK-DE

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2016/10/22 :  15:04:30  Show Profile Send Totem a Private Message  Reply
AlfaGTV: Tack för svaren! Ska testa den image du länkade till. Hade inte kollat ordentligt innan jag köpt grejerna.
Däremot blir jag tveksam inför det du skriver om TIDAL och Spotify; nog borde det väl gå att få att fungera under Moode eller Rune??

Eller är jag helt ute o cyklar nu?
Ska kolla mer i morrn och återkommer sedan här i tråden.

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2016/10/22 :  15:30:18  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Tror båda har gott stöd för Air Play från en iGrunka dock, och det funkar fint! Men inte "native" vad jag vet?.. :/

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2016/10/22 :  18:08:48  Show Profile Send secanbj a Private Message  Reply
Som AlfaGTV skriver så har inte Moode stöd för Tidal eller Spotify i sig själv. Däremot så har den Shairport som simulerar Apples airplay, och om man har en IOS-pryttel så kan man då spela Spotify eller Tidal via airplay
Go to Top of Page

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2016/10/28 :  18:48:28  Show Profile Send Totem a Private Message  Reply
Problem solved. Tack för svaren här i tråden och tack nikwin för hands on hjälp!!

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000