HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Lim....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2016/10/17 :  21:23:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ja vad ska man använda, ska limma i hop bokfanEer till typ "plywood" till ett projekt.

Vitlim håller inte, polyurtamlim?

Eller något annat










+

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2016/10/17 :  22:31:00  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
pm ditt telnr så ringer jag i morgon.

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2016/10/17 :  22:44:34  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Har du testat att rugga upp ytan för att få trälimmet att fästa?
Finns alltid epoxy...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2016/10/18 :  12:46:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
"Vitlim håller inte"???

Ibland tränger harts upp och lägger sig som ett skyddande skikt på träytan. Några tag med ett slippapper brukar hjälpa.
Bra press är ju annars en nödvändighet jämt ganska sparsamt med lim, vilket annars tränger genom faneret.

Någon skrev PU-lim, är ju en möjlighet. Glöm allt annat som kontaktlim och slikt.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2016/10/18 :  19:48:53  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Nä, jag ruggade inte ytorna det kanske hade hjälpt.

Vitlim har aldrig svikit mig innan.

Hade polyuretanlim hemma men när jag tog tag i flaskan skramla det som en dålig kulram

Tanken är att tillverka ett tonarmsskal, så det är inga stora grejor.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2016/10/21 :  10:47:38  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Är det små ytor som inte har så mycket belastning kan du nog tom klara dig med superlim. Vill du ha snabbtorkande finns det aktivatorspray till superlimmet på biltema. Beroendeframkallande med två sekunders torktid
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000