HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Media Markt börjar med äkta bildkalibrering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

FBK
700.000-klubben

7351 Posts

Posted - 2016/06/04 :  21:11:20  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Media Markt börjar med äkta bildkalibrering av tv-apparater, äntligen säger jag och jag ser det som en klart billig tjänst som lär ge sååå mycket mervärde för kunden och de har ju haft en bra lärare i Per Hörnell.
quote:
En bildkalibrerad tv innebär att du upplever bilden som den är tänkt att upplevas enligt film, och tv-seriesskapare. Du får en bildupplevelse som återspeglar verkligheten istället för den tv-bild som tv:n är inställd på när den kommer direkt från leverantören. Vi har under våren utbildat två personer i samtliga varuhus som kommer kunna bildkalibrera kundernas tv-apparater antingen i varuhusen eller hemma hos kunden, säger Pär Hörnell ansvarig certifierare ISF

Möjlighet till bildkalibrering kommer finnas för samtliga tv-modeller och monitorer hos Media Markt. Kunden kan även köpa tjänsten och få sin befintliga tv bildkalibrerad. Introduktionspris för bildkalibrering i varhuset, 999 kr, bildkalibrering i hemmet kostar 1 990 kr.

http://www.mynewsdesk.com/se/media_markt/pressreleases/media-markt-boerjar-med-aekta-bildkalibrering-av-tv-apparater-1426327

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2016/06/04 21:29:55
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000