Jag följer tråden med intresse eftersom jag dels hoppade på PAM8402-tåget och har snott ihop en del mikrominimala 3W-förstärkare. Råkade dessutom beställa tio kretsar till ...
Jag håller på att montera lite större moduler - TPA3110 (2x15W sägs det) och TDA7492P (2x25W sägs det) och så var jag givetvis tvungen att beställa ett par TPA3118 också ... just in case. Småmodulerna har jag byggt in i käcka plastlådor från Reichelt
Jag har till mitt förfogande ett 18Ah 12V-batteri och två 12Ah 12V-batterier, avsedda att driva dessa förstärkare.
jag ska fylla på med mer info i min egen PAM-tråd vad det lider.
Sådär, nu fick jag hem en till men #164;%%&//%#164;#"##164;%%¤#164;. Det här låter inte bra alls och då menar jag inte ett par % distortion. Det är fullt kräm (klippning) även när poten står på noll. Matade dels med ett (switchat) nätaggregat och mitt stora 12V-batteri (18Ah).
Läser i databladet att ingångarna är balanserade och kör man obalanserat ska ena ingången anslutas till jord via en kondensator med samma värde som den som sitter på ingången. Fråga: sitter det redan kondingar på ingången?
Jag ska gräva lite i jorden, och definitivt inte testa på mina fina horn.