HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The Beatles
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonasz
Member

2543 Posts

Posted - 2015/12/23 :  19:41:56  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
The Beatles hela katalog släpps på Tidal och Spotify på julafton!

God Jul!

You'll Never Walk Alone...

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2015/12/23 :  21:41:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Va!!?? Världens bästa grupp har inte funnits på dessa fantastiska musiktjänster tidigare?!
Jag handlade nyligen på mig fem deras senare album för att kunna göra vad jag ville med musiken. Har aldrig tidigare ögt ell Beatlesalbum förutom Magical Mystery Tour (LP).
Go to Top of Page

MatsE
Member

626 Posts

Posted - 2015/12/23 :  23:03:22  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Jag blev förvånad när jag läste om detta för ett tag sedan. Beatles brukar aldrig vara på samlingsalbum med 60-talsmusik och aldrig några "niceprice" utgivningar av deras album. Hur fick de Paul och Yoko att gå med på detta?

Även om jag har det mesta på vinyl och cd så är det välkommet att kunna spela deras musik på strömningstjänsterna.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

anli
Member

254 Posts

Posted - 2015/12/23 :  23:30:46  Show Profile  Visit anli's Homepage Send anli a Private Message  Reply
Jag får nöja mig med att en vän tog med sig sina näst intill ospelade Beatles och Stones skivor för att få dem upplevda i en modern anläggning. Han hade när de begav sig köpt skivorna och direkt spelat in dem på rullband för att sedan arkivera vinylen. I vissa fall var de ospelade. han hade lånat kompisen exemplar för att spela in.
Det var en ynnest att få uppleva dessa tidiga urgåvor i nyskick, Framför allt Beatleskivorna. Magiskt bra.
Har ingen med HD streaming att göra, men jag kunde inte låta bli.

Cigarr, Bourbon och grammofon. Det blir inte bättre än så!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000