HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Var i hela friden är alla snickerier ? (Göteborg)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2016/01/15 :  07:10:29  Show Profile  Visit peranders's Homepage  Reply
Det finns gott om snickerier. Nya Varvets Snickeri, Möbelslöjd är två jag kommer på nu.Möbelsljöd är grymma. har själv två alster från denna firma. De var gjorda i massiv ek.

http://www.mobelslojd.se

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2016/01/15 07:12:10
Go to Top of Page

nimbus
Starting Member

8 Posts

Posted - 2016/01/22 :  19:59:58  Show Profile Send nimbus a Private Message  Reply
Om du orkar åka till Trollhättan så kan du prata med Jonas Pettersson på BA emballage, tel finns på hemsidan, han fixar det

lyssningsrummet effekt är underskattad..
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/03/24 :  16:11:10  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
BUMP. Hur gick det?

Jag är på samma jakt, för ett par testlådor.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7346 Posts

Posted - 2017/03/24 :  16:57:43  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Möbelsnickare finns väl knappt längre. Jag tänkte ens på det när jag var tvungen att fixa en bänk till elektroniken utan det fick bli ett mycket enkelt DIY bygge. Jag hade en kompis för en massa år sedan som utbildade sig till möbelsnickare då han verkligen gillade det,och bla. byggt de mesta möblerna i sitt hem själv men att sedan hitta ett jobb inom det var en annan sak.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2017/03/24 :  17:27:07  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
quote:
Det finns gott om snickerier. Nya Varvets Snickeri, Möbelslöjd är två jag kommer på nu.Möbelsljöd är grymma.

Det är inte det som är problemet, problemet är att ingen av dem vill göra enkalre jobb, gissningsvis lönsamhets relaterat.

quote:
Om du orkar åka till Trollhättan så kan du prata med Jonas Pettersson på BA emballage, tel finns på hemsidan, han fixar det

Tack för tipset, men frågan var "vart i Göteborg..." så jakten fortsätter.

quote:
BUMP. Hur gick det?

Lösningen blev enligt tidigare post i tråden JOA snickerier en timme från Göteborg, men numera har Ian lagt ner verksamheten, alltså har jag inte hittills hittat något enda snickeri i göteborg som kan tänkas ta emot jobb av det enklare slaget.

Räknade efter, antalet förfrågningsutskick överträffade till slut 10st, alla i Göteborg eller i direkt anslutning till Göteborg, få svarade, ingen av de som svarade ville ta sig ann jobbet.

Kort svar - fortfarande ingen snickare eller snickeri i Göteborg som kan, förlåt, vill, ta sig ann denna typ av jobb.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/03/24 :  19:21:26  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
Trist.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2017/03/24 :  21:13:35  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Lite större snickerier har inte tid med att ta emot fåstyckstillverkning då det passar inte i deras strävan att bara ha stora kunder och att inrikta sig på inredningar och dylikt. mitt tips är att se om du kan hitta någon som har ett enmansföretag de brukar hjälpa till med sådan men samtidigt är de svåra att hitta eller någon som har snickeri som hobby du får helt enkelt facebooka.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2017/03/25 :  01:13:04  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Kanske kan du kolla med Hönö Specialsnickeri? Han som har det är hifi och musikintresserad. Har just investerat i ett bar bamsiga Krell till sina gamla Infinity IRS Beta. Bengt heter han.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/03/27 :  18:02:37  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
Tack för tipset, jag kollar med dem.
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2017/03/27 :  21:16:31  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Hönö Specialsnickeri har duktiga byggare

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2017/03/28 :  09:33:09  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Aröds Inredningar. De har byggt högtalare åt någon konstruktör innan.

http://www.arodsinredningar.se/mobler/

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/03/28 :  17:47:02  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
Tackar.
Jag har mailat till alla ovan nämnda snickerier. Får vi se vilka som svarar.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2017/04/03 :  09:09:07  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Tänkte skicka förfrågningar på ROAR10 till Hönö Specialsnickeri, det är det enda jag ännu itne provat av de som nämnts här och befinner sig på rimligt avstånd, möjligen göra ett forsook till hos aröds inredningar, de byggde de första två THAM15 som gjordes, men sedan dess har jag itne haft något store framgång där.

rajapruk - håll oss underättade om hur det går :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2017/04/03 :  16:11:35  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Har haft tur med møbelsnickare tidigare då de jobbar med småserier eller førbættring av gamla møbler. Har ikke lika stora stællkostnader

/Pontus

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/04/06 :  10:10:40  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
Jag har nu fått svar från en möbelsnickare! Återkommer med full redogörelse vilka som svarat och inte, längre fram.
Go to Top of Page

rajapruk
Starting Member

14 Posts

Posted - 2017/09/26 :  20:29:59  Show Profile Send rajapruk a Private Message  Reply
Södertälje specialsnickeri bygger nu mina lådor. Jag fick inte något vidare napp i västra sverige. Jag provade att kontakta alla som nämnts i tråden.

Jag fick svar från anton.j.snickeri@gmail.com men där blev priset för högt för mig.

Övriga svarade nej tack, eller inget svar alls.
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2017/09/26 :  23:06:57  Show Profile Send DMGbg a Private Message  Reply
Jag tror att ABI Trä i Västra Frölunda kan hjälpa dig. De är serviceminded och bra att ha att göra med. Jag har dock aldrig frågat just om högtalarbygge. Abitra.se

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000