Author |
Topic |
pix
200.000-klubben
4175 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 07:10:07
|
Kul att det händer saker Väntar med spänning på bilder
|
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
|
lljungberg
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 17:59:15
|
Tack alla besökare från när och fjärran! Jag tycker det var jättekul att se er alla, får hoppas vi kan fixa en repris nästa år men jag kan inte lova något som sagt.
Mina bilder finns på: http://diy2.fam-ljungberg.eu /Lasse
|
/Lasse Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare. "Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77 |
Edited by - lljungberg on 2015/10/24 18:18:52 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 19:29:52
|
Bäste Lljungberg! Som jag redan meddelat via PM, det här var ett av de bästa DIY-träffarna, om inte den bästa, jag varit på. STOR TACK för ett fint arrangemang!!!
Jag ska börja planera för nästa träff redan imorgon, kanske .... |
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 19:34:54
|
Grattis till ett välbesökt evenemang. Lite surt att inte kunna komma :-( Men jag SKALL med nästa gång.
Tänkte ta med, (men det får bli nästa gång ) Bo hansson's nuvistor-RIAA, lite vackra rör, en maximatcher och framför allt min version av uTracer.
Men nu skall jag känna lite mera på mina gallstenar!
|
|
|
ymf
Starting Member
48 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 20:23:48
|
Håller med Soundbrigade, en av de bättre träffar jag varit på ! Stort tack för alla som bidrog ! |
Gör nåt då ! |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 22:22:06
|
quote: Men nu skall jag känna lite mera på mina gallstenar!
Leka med kulorna?! Snuskpelle! Krya på dig och se till att doktor Scalpelle plockar bort gallblåsan på dig och rensar gallgången från skit. |
|
|
solhaga
100.000-klubben
2675 Posts |
Posted - 2015/10/24 : 23:21:37
|
quote: ymf skrev: Håller med Soundbrigade, en av de bättre träffar jag varit på ! Stort tack för alla som bidrog !
Medhålles verkligen och tack än en gång för sträckmetallen, ymf.
Skoj att få träffa nickar IRL.
Och tack för alla positiva omdömen, framförallt var det roligt att se att de få klassiska styckena var uppskattade. |
Medlemspresentation. Senast lyssnat. Instagram. |
Edited by - solhaga on 2015/10/24 23:53:38 |
|
|
lljungberg
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 10:18:34
|
Har kollat lite om lokalen; vi ska kolla med ägaren om det går att få tillgång till lokalen gratis någon helg framåt våren men jag gissar att det blir svårt.
Om någon känner till en gratis lokal vi kan låna så PM:a mig! Helst kring Jönköping-Borås-kring Falköping etc. Eller maila gärna: Ljungberg (punkt) lars (a) gmail (punkt) com
|
/Lasse Balanserat ljud med klass A, mycket 70.talshögtalare. "Hey, I'll tell ya what. if you got firecrackers. Save 'em till you get home, lock yourself in the closet, and light everything you got. Okay?" - Eagles -77 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 12:29:46
|
Mina bilder i viss oordning och med alldeles för få kommentarer:
Ett par OD11 och en precis färdigställd låda som kördes helt oinspelad
Retro
Ljudbäverns minimalistiska uppställning
Hanses CD-spelare och förstärkare
Också lagom minimalistiskt. Gillar chassit till Gainklonen. Där ligger tom jag i lä.
Dessa imponerade. Här har RogerK8 mycket att hämta inspiration från. Lådan är tillverkad i stålplåt på utsidan och silikongummi på insidan. Bakstycket också i silikon men löst upphängt för att dämpa upp högtalarkonens rörelse där musiksignalen tar slut. Elementen, från SEAS, är ombyggda för att ge djupare och renare bas. Lät otroligt bra (och djupt) men diskanten lämnade en del att önska (gäll).
Med förstärkaren
Mer öppen baffel (utan baffel)
med baffel
Olika exempel på försök till diskantelement till OB-högtalaren ovan
Ännu en öppen baffel och troligen träffens absolut bäst ljudande system
Någon var och visade prov på vad han kunde göra: faskoner, linda talspolar mm
Slutligen arrangörens prylar (fasen fick inte med hans högtalare) men väl en byggsats-DAC och klassA-förstärkare också den i byggsats. Men visst 17 fick jag högtalarna på bild??!!
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 12:30:39
|
Behöver lite hjälp: varifrån köpte man nu chassin? 2000-nånting vill jag minnas ingick i adressen, men mer ...? |
|
|
lljungberg
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 14:16:13
|
Om någon, framförallt utställare, vill ge kommentarer vid mina bilder (diy2.fam-ljungberg.eu) så skicka ett PM till mig med mailadress till dig och ditt namn så kan jag öppna för antingen ge kommentarer eller bidra med bilder!
|
|
|
secanbj
Member
641 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 16:51:45
|
Mille gracie! |
|
|
vemsom
Member
6618 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 18:33:55
|
Jag sökte just adressen till den italienska firman. |
|
|
lljungberg
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2015/10/26 : 20:52:43
|
Förstärkarens låda: http://www.ebay.com/itm/400523700507?ul_noapp=true Har för mig att det var där vi köpte till DACen också. Många lådor har de... Och ja, det är alltså på Ebay de är inhandlade.
|
Edited by - lljungberg on 2015/10/26 21:00:10 |
|
|
Topic |
|