Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2015/08/10 : 20:19:33
|
Verkar säljas på hel rulle hos dom flesta. Tips mottages tacksamt! |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
classe
Member
1625 Posts |
|
jari
RödaTråden vinnare
4459 Posts |
Posted - 2015/08/10 : 20:55:46
|
Från Elektroskandia fick jag tag i en Beldenkabel,med hjälp av företaget jag arbetade för.Det var många år sedan, men det kan vara värt ett försök.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
|
|
RuneStone
Member
1961 Posts |
Posted - 2015/08/10 : 22:01:25
|
Valfri elektrikerfirma borde ha en rulle hemma..
Ska du ha många meter ? vill minnas att jag har en trumma i ladan. Inte just exakt den kabeln men en motsvarande.. |
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.." |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2015/08/11 : 13:12:55
|
Hej RuneStone. Jag skall ha ganska mkt ca 40m. Det skall dras 2analoga och en digital genom betong och jag vill borra med så lite diameter som möjligt så sub-miniatyr kabel gäller.
Classe tack för tipset! Hittade dessa som ligger bättre till i pris. http://www.canford.co.uk/Products/36-516_CANFORD-SDV-LFH-CABLE-Turquoise |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
|
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2015/08/11 : 16:46:08
|
Jag har fått tag på kabel. Commscope 7539.
http://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/cable/commscope/minikoax_59erheadend.pdf |
|
|
|
RuneStone
Member
1961 Posts |
Posted - 2015/08/11 : 21:51:45
|
ah. så pass.. har supertunn kabel också en trumma.. men så mycket som 40m vill jag nog inte avvara.. tänkte mest om det var nån enstaka meter du skulle ha.. har du kollat på conrad ? |
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.." |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2015/08/11 : 22:39:16
|
RuneStone jag har fått tag på kabel, se föregående post. Men tack för erbjudandet.
|
|
|
|
NirreFirre
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2015/08/12 : 15:11:31
|
Man kan köra på Bedea som finns hos Elfa, lika bra värden som Belden för signalkabelbehov iaf (Telass serien). |
Coz I'm a Raindog too! |
|
|
|
Topic |
|