HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Element till HFLS-1
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/05 :  12:48:57  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
För ca 5 år sedan ritade jag upp ett par stativare som jag tänkte bygga. Utan jobb och andra komplikationer just då gjorde att jag fick vänta.
Nu har jag fått ett stort sug och tänkte göra skissen till verklighet.

Blir att bygga ett par HFLS-1or.
Problemet är att jag inte hittar elementen någonstanns förutom i utlandet.
Finns det nån som vet vart jag kan få tag på rätt element eller vet några andra element som skulle passa?

Då det är en unge påväg så kommer dehär att ta lite tid. Men bygglogg startas direkt jag börjar med bygget :)

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2015/05/05 :  14:55:38  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Hej!
Finns inte elementen på Hifikit eller att någon snäll forummedlem sparat undan ett par är det nog utlandet som gäller. Byta ut elementen är ingen garanterad hit. Bättre att satsa på en annan konstruktion isf. Finns flertalet stativare exempelvis hos Troels Gravesen, Zaphaudio, 9laeh på ett grannfora osv.
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/05 :  17:50:02  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
Hittade inget på hifikit. Vill ju helst ha nytt så får väl bli från utlandet. Hittade nån i england som sålde men tyckte att 2000kr va lite väl mycke för bara midbasarna. Eller är det ett vettigt pris?

Nån som vet av nån webshop som har?
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2015/05/05 :  20:07:45  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Tror att priset var ca 900 kr st før de basarna nær jag byggde dem, vilket var ca då de postades på forumet hær

Så priset ær ju inte så illa om du skall bygga dem

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

nikwin
100.000-klubben

588 Posts

Posted - 2015/05/05 :  20:09:26  Show Profile Send nikwin a Private Message  Reply
Vet inte riktig vilka element du är ute efter hitta några på http://www.europe-audio.com som kan stämma.

//Niklas
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/06 :  00:23:00  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
De va på europe-audio.com jag såg dom förut. Blir nog att köpa därifrån.

Dock så är det ju unge på gång så får vänta med elementen ett tag. Men lådorna ska jag försöka börja med nästa månad om allt går som planerat
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2015/05/06 :  09:27:17  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Är du orolig över att handla från utlandet så kan jag säga att jag har handlat många gånger på Europe Audio och alltid fått bra pris och snabb leverans. Inget krångel.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2015/05/06 :  10:13:49  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Jag har handlat 3 ggr från Europe Audio och haft strul 1 gång. Dessutom svarade dom inte på telefon, email eller annat - trots att jag hade en kompis som översatte till nederländska.

Efter 2#189; månader kom emellertid prylarna.

Jag kommer akta mig för att beställa produkter med lågt lager-saldo.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2015/05/06 :  12:47:20  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Jag beställde 2st 12" mellanregister,ännu efter 8 månader har jag inte fått dom.
Dom svarar varken på mejl eller på tfn.
Jag har emellertid beställt några ggr tidigare och det har gått bra.
Men kommer inte att beställa därifrån igen,då jag förlorat ca 3700:-
Har även polisanmält och varit till banken men det blev nerlagt..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/06 :  17:15:02  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
Aj då det lät ju inge bra att dom är sånna :/

Får se hur jag gör när det blir dags helt enkelt
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2015/05/06 :  17:49:35  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hittade detta, ägaren har tydligen haft privata bekymmer: http://www.diyaudio.com/forums/everything-else/195332-problem-europe-audio-time-warning-10.html

Som sagt har jag aldrig haft problem med dessa, tydligen har det varit fallet för andra.

Thomann.de är ett annat ställe jag handlat diverse på utan bekymmer, bl.a mina 21-tummare. Men om de har dessa elementen vet jag inte dock.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2015/05/06 17:50:13
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7965 Posts

Posted - 2015/05/06 :  22:15:29  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Kanske fel plats att "annonsera" på, men jag har ett par HFLS-1 som bara står i vägen hemma ifall det kan vara av intresse.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/08 :  06:18:40  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
Hur mycket vill du ha för dem? Just nu är det dock lite annat som måste prioriteras
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7965 Posts

Posted - 2015/05/08 :  20:50:53  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
quote:
Hur mycket vill du ha för dem?

Ingen aning faktiskt? Måste börja med att kolla så att de är i ok skick men det ska de vara. Ganska ful fanering på dem dock.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/08 :  23:52:26  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
Du kan ju fundera på pris så får vi se :)
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8649 Posts

Posted - 2015/05/11 :  17:33:39  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Ska bara skriva att jag fått tillbaka pengarna på min order,och ett sorry we could not get your speakers..efter 8 månader.
Kommer iallafall att passa mig för den firman.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Cylopcan
Starting Member

27 Posts

Posted - 2015/05/27 :  22:17:55  Show Profile Send Cylopcan a Private Message  Reply
Fuling, jag har skickat ett pm till dig angående högtalarna
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000