Vad kommer "semi-DIY" av? Detta ser ju ut som "fullblods-diy"
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Kommer kanske själv använda mig av skivor med slitsar för att skapa rundade former men har inte knäckt frågan med vad man skulle kunna fylla slitsarna med.
Jag har använt mig av swedac i andra projekt problemet är att få till det så att man inte får skarvar eller ytor som rör sig med med temperaturen. men i ditt fall så går ju dämplimmet att applicera efter att man har limmat fast dom slitsade skivorna på "stommen". Swedac DG-A2 limmet krymper en del när det torkar får man också räkna in.
Sådärja nu ska jag baka ett surdegsbröd och putsa fönstren medan grundfärgen torkar. mer än så hinner jag nog tyvär inte på lunchen. Fortfarande ingen som vill gissa vad det blir? Det blir stativhögtalare, men vilken?
Nej inte Sonus Faber. Ledtråd jag har fått ritningar och köpt element av tillverkaren och de tycker att det är ok att jag tillverkar egna. De finns samtidigt att köpa färdiga.
Japp SA Pandion2 heter den i affären, q113 var arbetsnamnet när den utvecklades som ett helt öppet projekt på den danska sidan http://ing.dk/blogs/hojttaler-q113
Jag har inte byggt dessa på 3dagar jag började vid jul. Nu är lådorna klara, bara ihopsättningen kvar. Kul när man får samma ritningar på filter och lådor som används i de kommersiella högtalarna, även elementen är samma SA-modifierade Scan Speak som i pandion2.
Toksnyggt! Jag är själv inne på att låta lacka mina Yamaha NS-1000M i endera en Orange metallic eller giftgrön motsvarighet! Nu blev jag inspirerad! VH Micke
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd