Det ser ut som det sitter en liten konding vid ingångskontakten, stämmer det? Stämmer inte heller med schemat i så fall.
Sen ser det ut som det sitter ett tillagt motstånd på anodspänningsledningen till ena utgångstrafon. (Motståndet på svarta kabeln precis vid E i Edison på kortet)
Det som verkar förändrat från ritning är 1st 100uF och 1st 4,7uF som är satt parallellt med 25uF Kondensatorn i nätdelen
Sen har han satt en 4,7uF mellan pin 1 och 3 verkar vara ett misstag finns ingen förklaring varför man skulle vilja sätta en kondensator där.
Det sitter en konding på strömbrytaren har inte kollat så mycket på den.
Motståndet på Anod kabeln är en skarv av kabeln som någon har gjort.
Jag har nu tagit bort kondensatorn mellan pin 1 och 3 de vart mycket bättre.
Problemet jag har är att nu sitter original Kondensatorn som alla säger att man bör bytta för att det ska bli bättre. Men när jag gjorde det så fick jag mycket mer brum. Och smäller när man stängde av steget. Men med som det är nu så är det minst brum därför min tanke att byta ut kondensatorerna till som ser ut nu istället för hur det ser ut på schemat.
Finns det någon nackdel att sätta lite större värden på kondensatorerna i nät delen. Det verkar som med lite större Kondensatorer i nätdelen så minskar smällarna vid avstängning av steget.
Min gissning är att smällarna i samband med av och påslag inte har så mycket med kapacitansen i nätdelen att göra. Testa med det som Lord föreslår, en liten konding över strömbrytaren. Konding kan du få av mig.
Nu har jag fått mina nya slutrör och det låter fantastisk bra.
Spelar på mina Fostex 168 ez sigma som är byggda enligt Fostex ritning som dem har på sin webb sida och dem låter riktigt bra nu finns inte mycket att klaga på. Får spela in rören och se om det blir någon förändring.
Det ända som måste göras nu är kondensatorerna i nätdelen som jag inte är klar med än.