HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vart köpa PA-element?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2014/11/17 :  13:09:17  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
Hej!

Jag har tänkt mig bygga 2-4 st THAM15. Till det behöver jag förstås några B&C 15TBX100

Vart bör man köpa dom ifrån? Parts Express? Har ni några tips? :)

Tack på förhand :)

Mvh
Erik

lyssna först, bedöm sedan.

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2014/11/17 :  13:18:48  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Bor du i stockholmstrakten kan du försöka här.
http://prophon.se/

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2014/11/17 :  14:11:50  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Jag skulle välja 15TBW100 i stället. Modernare element med bättre prestanda. I det här fallet 3dB och lite till.
Kolla för säkerhets skull att allt får plats, kommer inte ihåg hur mycket plats det finns i THAM15 men tror det räcker.

thomann kan ta hem på begäran. 369¤ när jag frågade.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2014/11/17 :  14:56:54  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
Rolf-san: Tack för tipset :)

Joda: Oj, det verkar spännande. Högre effektivitet är aldrig fel. Vet du om det finns några honresp simulationer med det elementet? Parametrarna verkar skilja sig lite mellan elementen men det kanske är så försumbart så det inte spelar någon roll?

Go to Top of Page

Joda

1407 Posts

Posted - 2014/11/17 :  15:38:57  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Är i princip samma kurva. +-0,5dB.
Effektivitet är bra precis samma. Lite lägre för 15TBW100 precis vid 55Hz men inget som kommer märkas.

Skillnaden är att du kan dumpa in betydligt mer effekt in i 15TBW100 och den har högre Xmax. 12mm vs 9mm.

Väderskyddad kon på båda sidor är heller inte fel då det är fukten som oftast gör att konen spricker. Kall utrustning från lastbilen in i fuktig miljö och sen på med full effekt.

Sen är korgen så grymt mycket snyggare! Lite som reptilklon från Jurassic Park.

Is that him?
That's the buffet table.

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Edited by - Joda on 2014/11/17 15:44:34
Go to Top of Page

more10
Member

2112 Posts

Posted - 2014/11/17 :  17:43:24  Show Profile Send more10 a Private Message  Reply
Kolla med Thomann. Tror dom uppskattar att få tips på nya modeller att ta in. Dom har 2 modeller nu: http://www.thomann.de/se/b-c_15_tum_hoegtalare.html

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2014/11/17 :  18:02:14  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
Väderskyddad låter ju bra. Får nog bli 15TBW100 istället då. Jag ska höra med Thomann och se om dom kan få tag på sådana.

Tack för tipsen! :)

Go to Top of Page

Joda

1407 Posts

Posted - 2014/11/17 :  19:08:17  Show Profile Send Joda a Private Message  Reply
Billebro...
Om man bortser från företaget i sig är produkterna inte direkt något att ha.

Is that him?
That's the buffet table.

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2014/11/17 :  20:42:08  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Thomann tog
B&C 15 TBW 100
each 319.00 EUR, total 638.00 EUR

när jag beställde i somras..

Det ligger bilder på elementet i min viva italia-tråd..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2014/11/21 :  18:30:16  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
Fick svar från Thomann och dom kunde ordna dom för 366 EUR per styck.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000