HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Bakom kulisserna "enas" branschen till monopol.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Imperial
Medlem i AÖ

2732 Posts

Posted - 2014/10/08 :  15:37:34  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Lägg upp hela nästa möte på nätet så kan var å en avgöra om de é censur eller kartellbildning.
Då blir de inget skitsnack.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2014/10/08 :  18:28:24  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply
Nej Patrik, du missar hela poängen.

OM frågan kommit upp med mig som bakomliggande skulle jag insett att den var kontroversiell. OM jag ändå skulle valt att ta upp den så hade jag I SÅ FALL klätt den i andra kläder.

Nu fanns där ingen konspiration. Frågeställningen kom inte från mig. Jag är initiativtagare till en process, en diskussion, där du och alla andra får säga vad de tycker. Carl Michael lyfte den här frågan och jag var inte inblandad och för att ha trovärdighet kunde jag heller inte börja styra om strategier, vad som "kan" sägas eller vad som är "lämpligt" osv osv. Rakt motsatt till det du beskriver alltså. Självklart är det besvärligt att stå med "dubbla hattar". Å ena sidan mässgeneral, å andra sidan stå bredvid när frågan om just mässor vädras.

Du skriver dessutom om något du inte bevittnat. Du var inte där.

låt mig också säga en viktig sak. Om man går i taket så till den milda grad du gör i denna tråd så måste man ju tro att ett gäng försöker koka ihop något. Det gänget torde i så fall vara mässgeneralen för Stockholm High End och jag. Som i så fall tänkte smarta tankar om hur man kan kuppa eller dissa Sweetspot. Vi har före mötet inte pratat ett enda ord om att komma överens. Han visste överhuvudtaget inte att denna punkt skulle komma upp.

Efteråt har vi inte pratat ett enda ord om detta heller!

Carl Michael lyfte en punkt han tyckte var viktig efter att ha pratat med andra. (inte med mig) Du är välkommen att lyfta tanken att alla skall få göra mässor eller att Sweetspot skall ta hand om alla mässor i landet eller att vi skall lägga ned alla mässor.

Och sluta försöka utmåla processen som något begränsande eller med en agenda. För det finns ingen. Du får ta att det på första mötet vädrades en idé om att man skall sluta upp på de etablerade mässorna. FÅR man inte lyfta den frågan?

Skall alla göra som du vill utan diskussion? Annars kommer den här smått hysteriska krigföringen och attackerna på mig och initiativet som sådant?

Det tycker jag är antidemokratiskt. Ett försök att förvanska vad som faktiskt hänt och redan har väl säkert många gått på dessa rökridåer som uppenbarligen enbart tjänar till att alla skall överge de etablerade mässorna och satsa på alternativet. Säg det då. Det skulle vara hederligare i stället för den här svartmålningen.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2014/10/08 :  23:55:55  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message  Reply
Du missförstår mig totalt och jag tror på dig att detta inte kom från dig.
Att dagordningen har en sådan punkt kan jag inte tolka som annat än ett försök att sänka Sweetspot och andra mässor.
Du tycker själv att det var olyckligt.
Jag tror inte att du skulle ljuga mig rakt upp i ansiktet, så jag tror på ditt engagemang och ärliga försök.
Jag har inte längre något intresse i Sweetspot, varken ekonomiskt eller något som helst inflytande.
Jag menar att branschen måste vädra ut och se vem som är de riktiga konkurrenterna och att ju fler tillfällen vi kan visa upp vår hobby, desto bättre.
Norra Sverige skulle säkert kunna göra en mindre mässa eller ett samarrangemang med möblemang eller liknande eftersom det är stora avstånd.
Faktum kvarstår dock och vart initiativet till frågeställningen behöver vi inte spekulera i längre.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2014/10/09 00:02:39
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.18 sekunder. Snitz Forums 2000