Author |
Topic |
|
Sondek
Member
378 Posts |
|
GyroSE
Member
202 Posts |
Posted - 2014/09/30 : 11:28:08
|
Om jag stod i valet och kvalet i din situation så skulle jag satsa på mono boxen som är analogt remastrad. |
Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804. |
|
|
secanbj
Member
641 Posts |
Posted - 2014/09/30 : 13:35:19
|
eftersom du funderar så antar jag att du har monopickup?
/Anders |
|
|
MatsE
Member
626 Posts |
Posted - 2014/09/30 : 15:28:51
|
Det går utmärkt att spela Beatles monoskivor med stereopickup. Jag skulle som GyroSE välja mono-boxen. |
"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman |
|
|
JonFo
Member
218 Posts |
|
Sondek
Member
378 Posts |
Posted - 2014/10/02 : 21:37:11
|
Slår nog till på mono versionerna då. Tack för er input. |
Bättre och bättre dag för dag :-) |
|
|
GyroSE
Member
202 Posts |
Posted - 2014/10/03 : 09:57:47
|
Bra val Sondek! Är övertygad om att du kommer att bli supernöjd. |
Anläggningen: Michell Orbe SE + SME IV + Benz Micro LP & Michell Gyro SE + TechnoArm + Benz Micro Wood SM, Audio Research PH5, Rotel RCD-991, Audio Research LS17, Bryston 4B SST och B&W 804. |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
|
GyroSE
Member
202 Posts |
Posted - 2014/10/12 : 18:59:14
|
Har själv sneglat på boxen men ville först testa en av de enskilda monoutgåvorna för att utröna om kvaliteten var god. Sagt och gjort så jagade jag nyligen fatt på ett exemplar av "Rubber Soul". Hade denna platta i en gammal originalpress innan, dock i det fallet rörde det sig om en stereoutgåva. Kan väl kort och gott säga att ska man lyssna på "Rubber Soul" och få ut mesta möjliga ur denna platta så är det mono som gäller. Fantastiskt härlig dynamik, borta är höger- vänster panoreringen som är så typisk för stereomixen. Har den stora fördelen av att ha en mono- knapp på mitt RIAA- steg och det gör säkerligen sitt till i sammanhanget. Man blir lite nyfiken på hur en renodlad modern mono- pickup skulle kunna återge en mono- platta som denna.
Sammanfattningsvis så rycker ett inköp av hela mono- boxen allt närmare för min del efter detta axplock... |
|
|
|
Topic |
|