HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Fråga om inkopplande av signalkablar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2014/07/08 :  10:24:42  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
Hej

Om man har följande signalkablar
Nordost Red Dawn RCA
Nordost Blue Heaven RCA

Vilken av kablarna kopplar man med fördel in mellan ett för- och slutsteg, och vilken kopplar man till cd-spelaren?

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2014/07/08 :  14:27:34  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Man kopplar dem med fördel så som det låter bäst efter att man provat båda sätten.
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2014/07/08 :  16:49:20  Show Profile Send Jojosoda a Private Message  Reply
I min ringa erfarenhet så mår signalkällor bäst med såkallade bättre/dyrare kablar. Men undantag har jag varit med om. Så präxis som rekas av ovan så pröva med båda på båda platserna. typ. :-)
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2014/07/08 :  18:52:09  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Signalnivån är för det mesta lägre mellan försteg/slutsteg så jag skulle sätta den bästa kabeln där. Fast det man sumpar mellan cd och försteg får man inte igen. Alltså som övriga kören: testa, man vet helt enkelt inte!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000