ReVox B252/B791/B261/B215 & A77 MK IV Studer B67 MK II Studer A68 tidig Linn LP 12 Quad 33/FM3 samt 303S JVC Stereo 8 AR 4x / LST-2 / LST JBL XE-4 Audio Research RoR B
Min någorlunda portabla 78-varvsanlägning som jag tar med till Parkinsonförbundets musiklyssningsträffar. Då placerar jag naturligtvis högtalaren uppåtriktad på golvet mot väggen för att få den Carlssonska ljudspridningen som han ju egentligen tog fram just för monolyssning.
Carlsson OD11 har snart 40 år på nacken, så den kvalar väl in som vintage trots renovering och modernare diskantelement (CT62). OA5 hade varit för klumpig att släpa med mig.
Tyvärr har Dynacord MV17 bara ingång för kristallpickup så jag var tvungen att skaffa en ny phonoförstärkare för MM-pickuper med omkopplingsbar avspelningskorrektion.
Återgivningen blir bara sååååå mycket bättre med en modern OM78 nål/pickup jämfört med kristallpickup.
Här kommer första bilden på mitt vintage-system. Det är ett projekt som kommer pågå ett tag. Men just nu består det av: Sansui CA/BA 2000 och JBL L-65 Jubal.
Har en Sansui AU7900 / TU5900 stående, riktigt snygga grejer som jag inte vill skiljas från, men jag skall med varm hand serva dessa den dag då tid finnes.