HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vad hände med Edison 12-projektet???
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2014/06/18 :  17:34:43  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Ja, vad hände? Inga trafos? Annat strul? Har aldrig sett sånt engagemang här på forumet! Vore synd om allt rann ut i sanden.

Hälsningar
F

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2014/06/24 :  14:07:09  Show Profile Send AndersP a Private Message  Reply
+1

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/06/24 :  17:57:39  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
En aningen trist mot förväntansfulla hemmalödare!
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/06/24 :  19:29:39  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Instämmer, Ingvar har inte hörts av på länge. Det kanske är ett långtidsprojekt, jag hade föredragit ett korttids dito

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2014/06/24 :  20:52:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Väntar man på något gott....Hoppas det blir av då det skulle vara kul att få lyssna på projektet hos någon.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2014/06/24 :  21:34:55  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
I väntan finns det massor av kit att bygga där ute på nätet.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2014/06/24 :  23:09:46  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Ja, mina vänner, vad hände, totalt tyst från transformatorteknik trots
ideliga påstötningar, har inget förslag/pris ännu och det är kärnan i hela projektet.

Sen är det korrekt observerat av PG att jag har varit olovandes frånvarande.

Det beror på en idiotisk vår som startade med att jag blev tvingad till en läkarundersökning/lungkontroll och lungröntgen och därefter
tilldelad information som dom fan kunde behållit för sig själva.

Det är inte mycket att gnälla över, minimum 2 paket John Silver utan filter om dan i 45 år har ett pris så det är helt självförvållat.

Direkt på detta så lyckades jag, uteslutande genom att bära mig riktigt korkat åt, knäcka några revben vilket renderade ett par obehagliga månader och satte ner humöret på en alltime low.

Nu är jag tillbaks på banan igen men har två och en halv vecka idiotisk arbetsmängd innan semestern tar vid. Då blir det tid att ta tag i väsentligheter igen.

Skall vara så närvarande jag hinner här framöver, ursäkta tystnaden vänner men fokus var på annat en tid.

Ingvar


Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7827 Posts

Posted - 2014/06/25 :  00:48:19  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Beklagligt med hälsan, Ingvar, du får krya!

Nu är jag inte spekulant på någon Edison-byggsats men jag har ändå följt tråden med visst intresse och det har slagit mig att det där med att få trafos specialtillverkade i Sverige verkar både dyrt och besvärligt. Hur vore det att importera från t.ex Edcor?
De har gott om olika trafos till bra priser och utan att ha kollat vågar jag nog påstå att de ska ha både nät- och utgångstrafos som bör passa bra.
Visst, inte exakt lika som originalen men rimligtvis likvärdiga (med risk för att få på huden av konstruktören, men jag kan vara tämligen tjockhudad när det gäller trafos )

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/06/25 :  05:50:47  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
Bra du hörde av Dig då vet vi.
Krya på dig och tror mig kunna säga att vi alla hopps Du får en god och trevlig sommar.
CAB
Go to Top of Page

CAB
Semesterfirare

527 Posts

Posted - 2014/06/25 :  05:55:05  Show Profile Send CAB a Private Message  Reply
FBK: Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
Så det så!
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2014/06/25 :  09:26:12  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Krya på dig Ingvar!

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2014/06/25 09:26:39
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2014/06/25 :  19:50:59  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Kul att du är tillbaka Ingvar , fixa revben och John Silver bara..........

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2014/06/25 :  23:20:23  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Usch! Jag bytte mitt röka till att mala själv efter liknande info från min läkare, och nu låter lungorna bra igen, och han är förvånad...häpp!

Krya på dig, hörru!

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2014/06/26 :  18:41:19  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Krya på dig Ingvar och ta den tid du behöver för att kurera dig så gott det går.

Musik är livet
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2014/06/27 :  01:18:06  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
FBK: Den som väntar på något gott väntar alltid för länge!
Så det så!

Då har jag väntat allt för länge på mycket

@ Ingvar!
Även om det verkar ta emot för många rökare, (känner en del) så försök testa snus istället om det blir apa svårt att dra ner på röken.
Numera så finns det en uppsjö av snussorter, bla. som tex. Grov vit alt. LD vit som inte rinner på samma sätt som många portionssnus gör.
Försöker i mindre skala själv då mitt blodtryck ej är så förtjust i detta. Så Krya på dig!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000