Är det en rörstärk i kartongen kan det vara läge att bli ledsen. Är det däremot en nätt dac som är inpackad i femtioelva lager bubbelplast är det dags att andas ut...
Så dåligt förpackad för transport att det gränsar till stupiditet.
Ganska deppigt, men träarbetet kan fixas/bytas/restaureras om man har handlag. Värre är det om innanmätet ser ut som plockepinn eller om konstruktionsramen är krökt!? Funkar den över huvud taget?
Jag undrar faktiskt om Statewidepawnconnecticut förpackade den så dåligt för att kunna skylla på transportören. Enligt dem hade apparaten gåtts igenom av en electronikexpert och fungerade fullt ut. Tyvärr sparade jag inte annonsen Hittade texten i ett mina mail till dem; Vintage Stereo Receiver - Works Great...!#8226; Good - Very Good Condition: Shows signs of age typical use. #8226;Some small scuffs and nicks to the wooden case. #8226;Typical dust on electronics under metal grid. #8226;Tuner Display light bulb, and Signal Display light bulb are out. #8226;50/60 Hz 300 Watts #8226;Cleaned and inspected by a qualified electronics technician Jag blev förståss förbannad och skickade mail till dem som inte var besvarade efter ett dygn. Då gav jag dem ett dåligt omdöme som de blev skitsura för och fick E-bay att ta bort det utan att kontakta mig först.
Okey, det var bara att bita i det sura äpplet och gå vidare Gjorde rent så gott det gick i apparaten och lämnade den till Electronikservice då det inte är min starka sida med dyligt Fick koncentrera mig på chassit istället
Först gällde det att få det att hänga ihop igen.
Sprickorna gick rakt igenom på båda sidorna
Så i med så mycket lim det gick.
Det blev tillräckligt stabilt för att fortsätta Men det ser inte vackert ut
Alltså för att få till det bra måste all gammal faner bort och då är det slipning som gäller. Tur att man har ett antal olika maskiner, speciellt de högvarviga är bra så att det inte blir för kraftiga vibrationer
Hyvelbänken är ovärderlig att spänna fast i. Det jobbiga var att sidorna sticker upp ca 1 mm över topplattan och så skulle det vara framöver också
Är faktiskt ganska nöjd med resultatet för att vara första faneringen för mig Märket på vänster sida var fukt från min hand och försvann sen. Chassiskruvhålen ska slipas med slipstift så att skruvarna går in.