HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ebba forsmark
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/02/20 :  17:54:50  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Har precis upptäckt Ebba Forsberg, framförallt "sjunger leonard cohen".
Gillar man de lite lugnare sångerskorna som ex.vis Norah jones är det här rätt trevligt på svenska.

Finns det liknande trevliga svenksa artister, som gärna har en tillbakalutad inspelning så man slipper problem med öronen?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

30Hzbone
Member

227 Posts

Posted - 2014/02/20 :  18:25:10  Show Profile Send 30Hzbone a Private Message  Reply
Sophie Zelmani är ganska så avspänd och hennes inspelningar brukar vara bra.

http://open.spotify.com/user/analuna/playlist/2RmQ1nwJ2DWXAXlGt7KIVN

I'm only in it for the music.
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2014/02/20 :  19:36:53  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
Här är ytterligare några softa tjejer:
Inger Marie Gundersen Make this moment
Veronica Mortensson Happynes is not inkluded
Jeanette Lindström Whistling away the dark

Blufföretag är ingen bluff, de finns i verkligheten!
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2014/02/20 :  22:12:47  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Finns hur många som helst men ingen som Ebba...internationellt rekommenderar jag Sarah Blasko.

Anna Ternheim?

S
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2014/02/21 :  14:47:43  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message  Reply
Gillar inte när artister som ex.vis selmani sjunger så närmickat. Låter för "på" för mig eller hur man skall uttrycka det.
Anna Ternheim har jag av någon anledning väldigt svårt för. Ingen aning om varför. Men Sarah Blasko verkar trevlig.
Skall kolla de andra också.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska
Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2014/02/22 :  07:36:39  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
UPS!
Veronica är danska och heter Mortensen!
Sorry!

Go to Top of Page

nisseW
Member

531 Posts

Posted - 2014/02/22 :  07:37:11  Show Profile Send nisseW a Private Message  Reply
UPS!
Veronica är danska och heter Mortensen!
Sorry!

Go to Top of Page

alpinist
RödaTråden-vinnare

963 Posts

Posted - 2014/02/24 :  09:50:06  Show Profile Send alpinist a Private Message  Reply
Melissa Horn?
https://www.youtube.com/watch?v=VNYqOIbotc0&feature=kp

Tremolo junkie!
Go to Top of Page

Stefaeri2001
Member

563 Posts

Posted - 2014/02/25 :  22:24:02  Show Profile Send Stefaeri2001 a Private Message  Reply
Edda Magnasons första skiva rekommenderas varmt! Blandning av Björks ballader och Jan Johansson - kan det bli fel? :-)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000