HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Frågor ang. lynx multikanalkort
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2014/02/03 :  20:07:57  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
har ett par frågor ang ovanstående. sitter nu med ett par Genelec 8040, Advantage S1, Harmnoy design 906 försteg med ett ria-steg i satt, en Sl200, en onkyo 7.1 billigare variant och ett billigt 5.1 proson högtalar system.

det jag vill är att få bort så mycket av mina apparater som möjligt men bibehålla ljudet, hade varit kanske varit skönt att ha en drive för cd-skivorna, i en övergångsfas. Är inte redo att packa ner alla skivor ännu. dvs behålla mina genelec och min SL1200 och sedan ersätta det med en ett lynx multikort och en ytterligare 8040 som center och kanske ett par mindre 8020 som bakkanaler, så jag kan köra allt från en och samma maskin å någon sorts server-variant så jag kan få plats med ca 2000 plattor också.

skulle detta funka med lynx multikanal kortet ? finns säkert tusen andra idéer så kom gärna med dom också :)

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2014/02/03 :  22:46:11  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
du har digitalt in där du kan ta in cdn. finns tom ett par kanaler in där du kan ta in från riiat.

Bernt å CH vet mer.

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2014/02/04 :  22:47:16  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Det där kan bli hur bra som helst! Bara att komplettera med en eller helst två subbar från Genelec och vettig rumskompenseringsmjukvara, sen får du svårt att hitta något som är väsentligt mycket bättre. Eventuellt kan man överväga att gå digitalt med Genelec, har själv haft ett sånt system (8250 & 7270) innan Catacomberna. Då var 8240 minsta dspvarianten, vet inte hur det ser ut nu. Genelec GLM var riktigt bra.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2014/02/08 :  17:41:06  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Ser ut som ett LynxTwoB skulle passa dig perfekt. Två xlr analogt in, där kopplar du S1'an eller SL1200'an. Du kan även koppla S1'an digitalt in i Lynxen.
Harmony Design låddan kör du då bara som ett riia, volymen låter du Lynx ta hand om via tgb eller fjärrkontroll.

Sedan Jriver som mediaspelare givetvis..
(Lägg sen på Dirac som grädde på moset)
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2014/02/08 :  17:46:38  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
så jag kan köra allt från en och samma maskin å någon sorts server-variant så jag kan få plats med ca 2000 plattor också.

Bygg gärna en knäpptyst passiv dator att ha vid anläggningen, sedan gömmer du en NAS eller server i nån garderob.
2000 cd i lossless blir väl ca 5TB. Glöm inte att ha backup oxo.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000