HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pete Seeger, farväl
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2014/01/28 :  21:36:17  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Det store ikonen inom den amerikanska proteströrelse, Pete Seeger, har avlidit 94 år gammal - forever young

Han tillhörde jämte Joan Baez, Buffy Saint-Marie, Bob Dylan med flera de artister mina syskon spelade mycket hemma. Jag var inte riktigt inne på det spåret men jag inser att världen har forlorat en otrolig låtskrivare, engagerad samhällsdebattör och omtyckt artist. Sedan måste jag be er lyssna på hans otroliga tolkning av Bob Dylans Forever Young, ovan.

MatsE
Member

626 Posts

Posted - 2014/01/28 :  21:52:11  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

En stark röst har tystnat. Hans engagemang och mod tvivlar nog ingen på. Hatten av för Pete.

http://www.youtube.com/watch?v=Czk2hj4VISg

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2014/01/28 :  23:05:23  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
R.I.P och dags att turn the page. :-(
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000