HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Zeppelinplattan är ovanlig och dyr?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/18 :  21:41:39  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Härligt att höra Mats, jag förstår det där med omslaget när det handlar om att samla. Mitt omslag är inte helt hundra och innerpåsen är Kexig värre.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2013/12/19 :  21:06:06  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message  Reply
"Själv tycker jag att ett felfritt omslag är värt mer än en felfri skiva"
och jag tycker precis tvärt om, man vill ju spela vinylen med njutning :-)

Comus
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/20 :  13:41:35  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Innerpåsens skick verkar också ha betydelse på priset. Lite lustigt men man vet ju hur det är med samlare. Har gått igenom avslutade auktioner och jag hittar genomförda försäljningar från c: 3500 för riktigt dåliga ex till över 30000 för ett OS-spelaren ex i absolut mint. Tänker därför att mitt ex borde kunna ge mellan 4000 och 7000. Jag ska ta bra bilder och få skicket verifierat av någon handlare. Därefter sätter jag ut den på ebay.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Bhuset
Member

126 Posts

Posted - 2013/12/20 :  14:29:52  Show Profile Send Bhuset a Private Message  Reply
Vad står det i deadwaxet(skriv upp alla siffror och nummer)ut och googla,så att det är säkert att det
är en riktigt första press (men det kanske du redan har gjort)
Med vänlig hälsning..
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/20 :  16:31:54  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Redan gjort 588 171 A//1 1 1 1
588 171 B//1 de tre sista minns jag inte. Inget är överstruket och ändrat. Jag tror att det syns på någon av bilderna i mitt bildinlägg ovan. Själv sitter jag vid mobilen och ser nästan ingenting. Hör dåligt gör jag också.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

MatsE
Member

626 Posts

Posted - 2013/12/20 :  18:36:59  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Comus: Det är bra då konkurrerar vi inte om samma skivor
Njuta av musiken går lika bra med en återutgivning.

För att vara lite allvarlig så köper jag nästan enbart skivor som är med mkt bra omslag och skick på skivan. Det skall nästan inte vara ngt knäpp,knaster alls eller att faster Asta har ägt den.

Den dyraste skivan jag har köpt är The Who´s My Generation och jag tror jag betalade 650 kronor för den. Jag betalar inte mkt mer för vilken skiva det än är. Vi som köpte skivorna en gång i tiden börjar tackla av och "fynd" kommer att finnas på bakluckeloppis och liknande. Barnbarnen har inte samma intresse för den här musiken.

De skivor jag köpte i tonåren har jag en känslomässig relation till som inget gammalt nyköpt orginal kan ersätta. De hamnar i alla fall bara bland alla andra i hyllan.

Framför allt: spela Era gamla skivor ofta och jag önskar Jeppe72 all lycka med försäljningen. Innerpåsen spelar trots allt mindre roll.

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2013/12/21 :  00:01:47  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Tack Mats

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2014/02/04 :  20:17:25  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
En liten uppdatering: jag har nu bud på $900 på discogs. Överväger att acceptera. Galet egentligen.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2014/02/06 :  21:00:31  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Nu såldes den för $1100. Det räcker i alla fall till många skivor eller kanske nya högtalare.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

MatsE
Member

626 Posts

Posted - 2014/02/06 :  22:18:47  Show Profile Send MatsE a Private Message  Reply

Grattis Jeppe!

"-Yes, to dance beneath the diamond sky with one hand waving free..." Robert Zimmerman
Go to Top of Page

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2014/02/07 :  10:19:39  Show Profile Send DavidS a Private Message  Reply
Riktigt kul
Grattis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2014/02/07 :  16:39:34  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Tack! Visst är det helt galet. Över 7000kr för en skiva som köptes för 50kr. Jag brukar inte ha sådan tur men någon gång ska vara den första.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000