HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 SEAS White Diamond
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/12/14 :  20:43:04  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Såg nu att SEAS hade kommit med en ny fin diskant med diamantmembran. Ser riktigt fin ut men priset kan diskuteras. Strax under 10.000:- om jag nu läste rätt.

http://www.madisound.com/loudspeaker_specifications/E0100_T29D001_White_Diamond_Datasheet_Preliminary.pdf

Musik är livet

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2013/12/14 :  22:02:57  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Jo den presenterades för några månader sedan fast 10 lakan är väl hyfsat "billigt" om man jämför med konkurrenterna?

Seas presenterade dessutom en Berylliumdome häromveckan: http://www.seas.no/images/stories/excel/pdfdataheet/E0058_T29B001_Datasheet.pdf

Bägge två är säkert jättebra men samtidigt skitfula... IMHO iaf

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2013/12/15 :  07:35:53  Show Profile Send Wing Zero a Private Message  Reply
Hahahaha. Ja utseendet kan ju diskuteras men denna tyckte jag såg fin ut. Vet däremot inte vad grillen framför har för funktion dock. Sen så tycker jag att frekvensgången på diskanten kan diskuteras. Står att den spelar upp till 50Khz men jag tycker att den börjar falla redan vid 8Khz och har tappat nästan 10 dB vid 20Khz. Trodde att rak frekvensgång var det bästa? Jag tycker att det är löjligt dyrt mot vad man får och ser det mer som ett säljargument med att använda lyxiga material och sätta ett pris därefter.

Musik är livet
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2013/12/15 :  10:31:04  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Fast material gör ju skillnad. En alu- eller softdome med samma frekvensgång lär inte låta likadant även om de mäter "lika". Går dessutom fint att räta ut frekvensgången på denna (dock med ett litet fall vid 20k). Verkar inte finnas någon iögonfallande membranuppbrytning vilket torde innebära ett renare distortionsspektra nedåt i frekvens.
Priset är väl som alla andra statementprodukter, politik!

You'll Never Walk Alone...

Edited by - jonasz on 2013/12/15 10:31:54
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000