Author |
Topic |
|
Mirage
Member
493 Posts |
Posted - 2013/12/04 : 20:32:27
|
Linn har en julkalender där man kan ladda ner en, eller vissa dagar flera, låtar helt gratis, i valfri kvalitet från MP3 till högupplöst.
24-bits of Christmas, with love from Linn
För att ladda ner måste man registrera en kundprofil, men man behöver inte uppge någon betalinfo. |
Erik Nyström Mitt system eller här |
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2013/12/04 : 21:34:12
|
Dom gjorde det förra julen också! Kul, och igår fick man Jean Michel Jarre-Oxygene Part IV i 24/48 :) |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
sladdbarn
Member
2848 Posts |
Posted - 2013/12/05 : 06:55:29
|
quote: Kul, och igår fick man Jean Michel Jarre-Oxygene Part IV i 24/48 :)
Attans att jag missa den! Kul initiativ av Linn. |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2013/12/05 : 10:51:36
|
Och idag laddar man ner lite av Steve Reichs minimalistiska musik. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Lovan
Member
3166 Posts |
Posted - 2013/12/05 : 18:19:01
|
Någon som kan assistera med de spåren man missade innan? |
|
|
Micke.e
Member
241 Posts |
Posted - 2013/12/14 : 19:08:11
|
Ja det vore uppskattad, speciellt eftersom man inte upptäckte tråden förens idag :) |
|
|
Mirage
Member
493 Posts |
Posted - 2013/12/15 : 16:47:49
|
Jag var inte heller med de tre första dagarna, men jag blev såpass sugen på att få den här samlingen komplett så jag köpte de spåren. Sen har jag sett till att ladda ner varje då, så då känns det som att det genomsnittliga priset på spåren blir helt OK!
Med risk för att upplevas som en forumpolis så är jag tveksam till om vi får diskutera delning av dessa filer här, med hänvisning till vad som skrevs i den här tråden: Låna musik av varandra?
Eftersom filerna finns tillgängliga i flera olika format varje dag så skulle det här vara ett lysande tillfälle att ladda ner och jämföra, är det nån som gjort det? Själv har jag inte orkat ge mig på det, jag har tagit FLAC 24-bit och högsta samplingsfrekvens upp till 96 kHz. Nån dag gick det att välja 192 kHz också, men om jag förstått saken rätt så samplar mitt försteg (Meridan G68ADV) om till 96 så det finns ingen vinst med det.
En sak som är lite irriterande är att det är olika samplingsfrekvenser på så många av spåren. Om jag inte minns fel är alla jag tagit hem 24 bit, men sen har det förekommit 44,1; 48; 88,2 och 96 kHz. Jag har gjort en spellista i Logitech Media Server av alla låtarna och spelar upp i en SB Touch, som är kopplad digitalt till försteget. Det är bara det att varje gång försteget får en ny samplingsfrekvens så ska det ställa om sig, vilket tar lite tid och klickar lite.... Dagens I-landsproblem...
Sen får man ju säga att Linns marknadsföring har bitit på mig iaf.... Köpte som sagt fem låtar för att få den här samlingen komplett, och har blivit sugen på en del annat. Har sett att Mike Oldfields Crises finns i en Super Deluxe Edition med en massa extra spår, bland dem finns 12"-versionen av Moonlight Shadow. Nu har jag visserligen den på vinyl, men en knasterfri studio master vore inte fel. Här är ju väldigt bra att man kan köpa enstaka spår, eftersom jag kanske inte vill lägga ¤50 på hela albumet. Har även blivit sugen på Rolling Stones GRRR!, jag har inte så mycket skivor med dem och det här känns som en rätt bra samling. Samt att jag tittat på en hel del andra skivor.... |
Erik Nyström Mitt system eller här |
|
|
|
Topic |
|
|
|