Author |
Topic |
|
Mathias på Öckerö
fd. Morfendite
795 Posts |
Posted - 2013/12/02 : 18:08:13
|
Hej på er!
Jo, jag jobbar ju som dykare, svetsare, smed mm och oftast är det mycket oväsen omkring. Nu har jag tyvärr fått lite tinnitus och inser att vanliga öronproppar inte funkar tillräckligt bra för mig. Därför siktar jag på att låta gjuta dels proppar för maximal ljuddämpning dels in ear lurar. Dessa för att kunna svara i telefon och för att kunna lyssna på musik och ljudböcker så ostört som möjligt.
Efter att ha kollat runt lite har jag förstått att många artister världen över använder Ultimate Ears. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa?
Några kriterier och önskemål är att det skall finnas an svarsknapp, sladden måste vara utbytbar (gärna med kevlarstrumpa) och prisnivån kan ligga mellan 3 och 5 tusen. |
Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid. |
|
Micke Y
100.000-klubben
7711 Posts |
Posted - 2013/12/02 : 20:03:07
|
Jag har ett par men utan svarsknapp, f-n vet om det finns. In-ear lurar som dämpar lika bra finns det ju gott om dvs de med mjuka formbara kuddar såsom Comply kuddar. Dom dämpar bra, jag använder dom varje dag på tunnelbanan.
PÖersonligt gjutna är också bra men har två väldigt stora nackdelar, 2:a handsvärdet är 0 SEK och du kan inte testa i förväg.
Jag köpte ett par väldigt fina som delvis var otroligt bra delvis var kass. Nu sitter jag med en lur som jag aldrig använder men som inte går att sälja .
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2013/12/04 : 18:40:34
|
Vad är det som är kasst? |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
|