HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Händelse: Engelholm Audio - Demodagar
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2013/11/28 :  12:40:05  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Engelholm Audio - Demodagar

2013 December 6, 7

www.akkelisaudio.com

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2013/12/01 :  16:30:36  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Detta ska bli väldigt roligt och jag, Anders och Stefan hoppas få träffa många musikintresserade!

Har ni inte redan läst, så rekommenderar jag Nomono's test på Staff!
quote:
Med tanke på vad högtalare som kan prestera i paritet med Staff brukar kosta, så har
Engelholm Audio lyckats långt över förväntan. Det är helt enkelt en jättebra, musikalisk och
lyssningsmotiverande högtalare till sitt pris. Om du kan - lyssna! Staff rekommenderas varmt.

Länk till Nomono

Vi tar med oss EA Coda feet samt nya EA Legato Cable!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2013/12/06 :  07:51:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Precis som förra gången vi skulle till Akkelis är det snöstorm som gäller. Dock är det inget som stoppar oss!

Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/12/06 :  09:15:33  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Kör så det ryker! :)

Önskar jag varit i GBG denna helg för Akkelis megademo

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2013/12/12 :  17:47:24  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Hej Engelholm! Intressanta produkter! Jag undrar hur dina EA Coda Feet är uppbyggda, är det som exvis stillpoints, cerabase med kulor eller? Vad betingar dessa för pris till kund? Mvh Krelle
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2013/12/13 :  11:40:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Hej Krelle!

Engelholm Audio Coda Feet började med ideer om hur mina högtalarfötter borde vara utformade. Jag saknade framförallt två funktioner:
a) adaption till snedbelastning
b) resonansdämpning

Coda är uppbyggd av 3 delar och medger justering i höjdled +- 2.5 mm, snedbelastning med några grader och en dämpning av metallen (en sorts rostfritt) och jag brukar likna det vid "fingret på champagneglaset vid en skål".

Kopplingen är alltså både en (liten) punkt-koppling och med resonansdämpning.

Ps. Jag var först nöjd med dom som "bara högtalarfot" men när min butik i Singapore berättade om Bergman-förbättringarna (och beställde 3 set) så öppnade sig nya möjligheter! Hos Akkelis upplevde vi samma sak.

4500kr/3 st

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2013/12/13 :  13:51:49  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Tackar för svar! Intressant fot det där och givetvis resten av produkterna. Kanske får man se grejerna live i Sthlm på mässan i februari? Det ser jag framemot!

Mvh Krelle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000