HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Led Zeppelin på annat sätt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2013/11/28 :  11:09:48  Show Profile Send Jerry_E a Private Message  Reply
Mitt senaste köp är en skiva från Chesky Records med en sångerska som nog inte är så känd. C C Coletti är hennes namn och skivan heter Bring It On Home. Den är gjord på et lite speciellt sätt med vad man nog kan kalla nygammalt sätt att spela in. Läs mer om detta via Cheskys hemsida. Mycket nyfiken på vad detta kunde vara satte jag så på skivan när den äntligen anlände. Men vad var detta? Blev tvungen dra upp volymen rejält för att över huvud taget få något grepp om det hela. Och i början tyckte jag nog det lät mest som en riktigt dålig sen 50:tals inspening. Ja Ni vet lite ur den ena kanalen lite ut en andra och en skvätt rakt framifrån. Skickade över några låtar till en kompis som dock tyckte det här var riktigt bra. Frågetecknen hopade sig men insåg jag måste ge denna skiva några ytterligare chanser. På med mer volym och nu började jag få grepp om det hela. Varför det låtit så "tunt" från början berodde nog mer på att det kanppast var någon stor orkester som spelade. Ofta är hon kompad enbart av en gitarrist, men när det sedan fylls på med fler instrument fylls också hela rummet av musik. Att dessa inspelningar är mycket speciella råder det knappast någon tvekan om. Om man gillar det? Tja, det är nog upp till var och en.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000