HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Händelse: Nofrills åker till Sweetspot tillsammans med:
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2013/08/27 :  09:47:28  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message  Reply
Nofrills åker till Sweetspot tillsammans med:

2013 October 26, 27

Petter - Claes - Bernt --- www.no-frills-audio.se

Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf

Edited by - No Frills Audio on 2013/10/09 05:51:04

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2013/08/27 :  20:44:32  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Vilket Clarion Sign, finns väl flertalet. Och vilka högtalare kommer ni ha med?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2013/08/27 :  21:03:53  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nej, det finns bara ett och det ligger vid Norra Bantorget.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2013/08/27 :  23:18:50  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
Ztenlund, vi har i dagsläget inte bestämt vilka högtalare vi tar med oss. Kan tänkas bli något helt nytt.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2013/08/27 :  23:32:40  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
ClaesM: Du riktar dig nog till FBK, för det var han som ställde frågan om högtalarna. Jag svarade bara på hans fråga om hotellet. Jag är dock övertygad om att ni tar med er något intressant, och möjligen hårigt (!)...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2013/08/27 :  23:36:02  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
Sorry, såg det nu. Skriver på iphonen, lite svårt ibland.....
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2013/09/24 :  22:53:53  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message  Reply
Vi är fortfarande inte helt klara med vad vi kommer att visa. Troligtvis en helt ny högtalare samt en gammal bekant.

Vi vet att det kommer att presenteras en del riktigt fina nyheter i vårt rum. En del info dyker säkert upp här i tråden när det börjar närma sig.......

Cavemanklanen - Catacombs - Barabbas - Beyma - FaitalPro - Fostex - Monacor - Mundorf
Go to Top of Page

No Frills Audio
Member

94 Posts

Posted - 2013/10/09 :  06:10:32  Show Profile  Visit No Frills Audio's Homepage Send No Frills Audio a Private Message  Reply
Nu börjar det klarna inför mässan. Vårt rum är stort den här gången och därför finns det plats för våra samarbetspartners.

Vi, Nofrills alltså, kommer att ta med oss Catacomber, Caveman 8" samt presentera en helt ny högtalare vi valt att kalla Baloo. Mer om den senare....

Hans och Ulf från Q-tron finns på plats som vanligt och kommer att ha premiär för en del nya och mycket spännande produkter. Det bör ni absolut inte missa...

Kalle från Sound of Science kommer att vara på plats och visa diverse akustikprodukter. bla olika absorbenter.

Supersonic kommer att vara på plats med en mängd olika produkter ur sortimentet.
Högtalarelement (Fostex bla), komponenter med mera. Prylar för Diy mao.

Kom gärna på besök, snacka, lyssna på musik och ha en allmänt trevlig stund hos oss!

Edited by - No Frills Audio on 2013/10/09 08:24:14
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2013/10/09 :  07:37:31  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Verkar bli en trevlig setup i ert rum.
Synd man inte kan deltaga, hade gärna lyssnat på era Catacomber och den nya Baloo

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2013/10/11 :  15:44:12  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message  Reply

Jag är otroligt kräsen efter att ha importerat Vivid Audio och Halcro.
När jag såg Catacomben i Jönköping i garaget med rökmaskin så tyckte jag det var kul, men hade rätt låga förväntningar.
Jag bad om att få höra ett stycke "seriös" musik för att utvärdera monstret.
Det var riktigt bra och med tanke på storleken på besten kommer det knappast bli fler tillfällen att höra denna skapelse på en mässa.
Ta tillfället i akt!
(Finns det någon bra bild på den någon kan lägga in i tråden så man förstår hur grymt stor den är? Det finns förmodligen rätt coola bilder på dem som folk tagit. Ju fler desto roligare. )

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

Levator
Member

295 Posts

Posted - 2013/10/11 :  20:37:47  Show Profile Send Levator a Private Message  Reply
[URL=http://s228.photobucket.com/user/levator/media/Stor%20hifi/2013-08-07170335.jpg.html][/URL]
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/11 :  22:42:48  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Oj, vad nöjd Daniel ser ut!

Här är en annan bild, från Jönköpingsmässan:

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2013/10/11 22:46:07
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2013/10/11 :  23:17:33  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message  Reply

Yes, bara ös på med bilder.
Är det bara jag som älskar de här galningarna?
Har man inte gått på en mässa och tagit med sig
polarna, så är det detta tillfället man inte ska missa.
Det är inget klent rum de ska finnas i heller.
Jag ser framemot det som ett barn på julafton.
Denna gången ska jag inte "dema" själv så jag ska njuta av
allt coolt.

Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/10/12 :  09:20:35  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Det här är från min byggtråd av mina Catacomber som förhoppningsvis spelar sina första toner idag. Min son hjälper till!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/12 :  10:59:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Den här är ju lite kul också:

Det är för övrigt ett annat set Catacomber som kommer att visas i Stockholm. De här lämnar inte mitt hus för det här ljudet är vad jag sökt ända sedan 70-talet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/10/12 :  21:33:45  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Catacomberna sprider sig!
Dessa spelade mycket riktigt sina första toner idag, helt sanslöst bra!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

ClaesM
Member

164 Posts

Posted - 2013/10/14 :  08:44:36  Show Profile Send ClaesM a Private Message  Reply
En till kul bild från Sweetspotgaraget i våras......

Go to Top of Page

Improved Audio
Member

316 Posts

Posted - 2013/10/14 :  15:30:54  Show Profile  Visit Improved Audio's Homepage Send Improved Audio a Private Message  Reply

På den senaste SWEETSPOT-mässan i Jönköping var Catacomberna så rykande färska att inte ens färgen var torr på Öppningsdagen.
Till den kommande mässan får nu även besökare från den kungliga huvudstaden möjlighet att uppleva en högtalare som verkligen sticker ut, inte minst musikaliskt.

IMPROVED XPO
Oberoende arrangör av hifi och musikevents
http://www.sweetspotevents.se
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2013/10/14 :  16:32:00  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message  Reply
Haha - till och med Ola ser impad ut. Vi brukar ju spela rætt høgt (starkt på forumiska) hemma hos honom.

/P

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/24 :  15:47:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Uppladdning i väntan på transport till Stockholm

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/10/24 :  16:58:18  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Aha, jag noterar en lätt invinkling av elementen!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/10/24 :  16:58:39  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Aha, jag noterar en lätt invinkling av elementen!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/24 :  17:00:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Skarpsynt!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/10/24 :  19:53:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
LOTTERI!

Det kommer att lottas ut ett par Fostex Fe206En bredbandselement i No Frills rum.
http://www.supersonic.se/dokument/Fostex%20FE206En%20Datablad.pdf
Trevliga element att bygga nåt skoj med, kanske horn?

För att vara med i lotteriet så går man in i vårt rum och skriver in sig på en lista
som kommer att finnas där, sedan drar vi en vinnare bland namnen.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000