HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Litet hemmabygge !
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leif B
Member

1495 Posts

Posted - 2013/07/25 :  18:57:16  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
En del tar sig tid minsann !

http://www.youtube.com/watch?v=Re7rfVk-bHA

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2013/07/25 :  20:24:09  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Så jävla snyggt bygge!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

tomano58
Member

455 Posts

Posted - 2013/07/25 :  22:51:45  Show Profile Send tomano58 a Private Message  Reply
Makalöst läckert men som en del kommenterar, med rätt kunskap och resurser kan man bygga nästan vad som helst. Killen besitter uppenbarligen rätt kunskaper plus att han har en snickerifabrik att förfoga. Trots det kan inget frånta honom vad han gjort. Vansinnigt snyggt!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/07/26 :  08:39:52  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Tack för länken Leif B

Även om tillgången på lokaler och verktyg var perfekta för bygget, så tycker jag att det var extra roligt att få se hur det går till att bygga ett par 800D från grunden, detta eftersom jag själv har ett par

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/07/26 :  08:50:08  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Fast jag skulle i o för sig "hardwire" delningsfiltret omgående (om jag nu mot all förmodan skulle haft råd i att investera i ett par...)...

Men visst är bygget snyggt! :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/07/26 :  08:52:27  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
byZan, fett grattis till de enda högtalarna som jag gillar lika mycket som Respons :-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/07/26 :  13:37:45  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fantastiskt snyggt. Men jag kan inte låta bli att förundras över att en person med så stora möjligheter väljer att göra en kopia på något.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/07/26 :  14:02:17  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
byZan, fett grattis till de enda högtalarna som jag gillar lika mycket som Respons :-)

Tack
De gånger jag lyssnat på Respons så har det varit riktigt bra och absolut något som passar in i mitt ljudideal.
quote:
Fantastiskt snyggt. Men jag kan inte låta bli att förundras över att en person med så stora möjligheter väljer att göra en kopia på något.

Vågar inte ens tänka på vad som komma skulle om ni grottfolk fick de förutsättningarna? Men säkert något man/jag aldrig varken sett eller hört tidigare, eller? Hade varit roligt om ni fått den möjligheten, jag är övertygad om att det hade blivit något snyggt och riktigt bra

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2013/07/26 :  17:27:11  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
quote:
Fantastiskt snyggt. Men jag kan inte låta bli att förundras över att en person med så stora möjligheter väljer att göra en kopia på något.

Tummen upp Bernt
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2013/07/26 :  17:53:40  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Superfina, men att kalla det för hembygge är nog att ta i, jag gissar att det inte är hans egna garage bredvid huset han bygger i :)
Som alla vi andra riktiga hembyggare gör

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!

Edited by - Tomas J on 2013/07/26 17:54:27
Go to Top of Page

emanuelgbg
Member

743 Posts

Posted - 2013/07/26 :  19:23:00  Show Profile  Visit emanuelgbg's Homepage Send emanuelgbg a Private Message  Reply
Vadå? Har ni garage hemma?
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1547 Posts

Posted - 2013/07/26 :  20:17:25  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
Jag kanske är lyckligt lottad med garage, men självklart går det lika bra med köksbord, soffbord, tvättstuga, sovrum eller skafferiet!

Men jag är tveksam till att det är särskilt många "hembyggare" som har x-antal hundra kvadratmeter industrilokal att disponera.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Double A
Member

2095 Posts

Posted - 2013/07/26 :  22:22:43  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Kul med människor som går in för något helhjärtat
Visst blir man bra sugen på en egen CNC fräs, känns som man skulle kunna åstadkomma en hel del spån med en sådan

AA

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000