HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Q-tron Audio vilka är vi?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Q-tron Audio
Starting Member

5 Posts

Posted - 2013/04/30 :  16:13:14  Show Profile  Visit Q-tron Audio's Homepage Send Q-tron Audio a Private Message  Reply
Kanske dags för en riktig introduktion av Q-tron Audio nu när intrycken från Sweetspot mässan fortfarande är någurlunda färska. På Sweetspot så använde vi det nya försteget PRE12 tillsammans med OTL PA steget PA12 för att driva Nofrills stora horn Catacomb. PA12 ger 2x25W vilket kanske låter lite men det var tillräckligt för att driva Catacomb till mycket höga ljudnivåer.

Q-tron startades redan 1976 av min bror Ulf och jag själv för att utveckla och bygga elektronik, genom åren har vi gjort diverse legojobb och specialkonstruktioner till försvaret och industrin. Vi har aldrig jobbat heltid med detta utan har haft fulltidanställningar och kört detta vid sidan om. Själv har jag varit radiokonstruktör och haft andra tekniska poster inom Ericsson. Min bror har bla jobbat med service och försäljning.

Mitt intresse för rör började tidigt och jag byggde mitt första rörsteg vid 15års ålder, genom åren blev det diverse byggen, även OTL men det var när jag upptäckte röret 6C33C när jag jobbade i Japan som jag började seriöst att konstruera ett bättre OTL steg. Detta OTL steg som var färdigt i sin första variant 2000 har sedan förfinats genom åren fram till den slutliga produkt som nu finns färdig, tex har vi adderat aktiv brum reducering och distorsions kancellering.

Efter att Dick Olsher från Enjoythemusic lånade ett PA12 steg och skrev en mycket positiv recension så har många förfrågningar kommit in och vi har levererat PA12 till flera olika länder i Europa.

Nu har jag fått mer tid över så jag kan jobba full tid med att ta fram nya konstruktioner, vi har börjat med att ta fram och presentera 2 nya produkter, försteget PRE12 och slutsteget PA14 som är en PA12 med integrerad volymkontroll och ingångsväljare, både PRE12 och PA14 kan styras med fjärrkontroll, mer detaljer på hemsidan www.qtron.se

Priser inkl moms och frakt inom Sverige:
PA12 OTL 62500:-
PA14 OTL 68750:-
Vi kommer hem till er och sätter upp och justerar in slutstegen utan kostnad om ni bor i Sverige

PRE12 försteg 18750:-

MVH
Hans Beijner
Q-tron Audio

Utveckling och produktion av OTL rörförstärkare och konsult uppdrag inom elektronik konstruktion
www.qtron.se
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000