Author |
Topic |
more10
Member
2112 Posts |
Posted - 2013/05/16 : 22:08:17
|
Hur gör jag impulssvaret i wav? |
Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2013/05/16 : 22:12:16
|
Export via HOLMImpulse. Väljer impulse och väljer .wav och var den ska sparas. |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
more10
Member
2112 Posts |
Posted - 2013/05/17 : 11:02:07
|
Impulssvaret simulerat för en och 8 lådor i 2 pi. Svart är 8 lådor. Röd är en låda.
Akustisk impedans jämfört. Utgråad är en låda. |
|
|
Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel
1407 Posts |
Posted - 2013/07/06 : 14:15:24
|
Hur går det? |
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL. |
|
|
more10
Member
2112 Posts |
Posted - 2013/07/20 : 11:38:26
|
Har helt glömt att jag skulle göra mätningar. Sommaren är inte slut än.
Jag har caddat om lådan under semestern. Ska bli riktiga reflektorer. Och raka utblås itället för böjda som nu. Och ett helt gäng med lådor istället för bara 2. |
|
|
sladdbarn
Member
2846 Posts |
Posted - 2015/11/15 : 21:36:04
|
Riktigt tjusigt bygge! Blev dom ved sen?
Hur blir veckade midbashorn? Det hade hjälpt mig en del om det går bra att vecka midbashorn utan att få för stora nackdelar men jag antar att dom finns? |
Drömmer om bra ljud... |
|
|
more10
Member
2112 Posts |
Posted - 2015/11/17 : 23:15:10
|
Dom blev ved :-). Nu har jag lärt mig att man måste limma början helt rak för att inte hela konstruktionen ska bli sned.
Problemet var att det var för liten mynningsarea. Dom mätte väldigt likt simuleringen.
Jag har tänkt om. Istället för åtta tolvor i varje horn blir det 4 femton. Jag har inte funderat klart vad jag ska göra med 16 E-120. :-)
|
|
|
Topic |
|